מדריך

תלוי איך מסתכלים

"כסא" מעמיד במרכזו את השאלה התמידית - היכן באמת מונח מרכז הכובד של ההתרחשות - בגוף האירוע עצמו, או בסובייקט הצופה באירוע?

התאטרון הערבי-עברי, יפו העתיקה, 07-02-2009 20:30
תלוי איך מסתכלים

הטקסט מורכב מרצף התרחשויות הבוחנות את מערכת היחסים בין פרספקטיבות שונות: התרחשות, מתבונן, ומשקיף על המתבונן, כאשר בתוך אירוע רב מימדי זה נשאלת השאלה התמידית - היכן באמת מונח מרכז הכובד של ההתרחשות - בגוף האירוע עצמו, או בסובייקט הצופה באירוע? מבין רצף ההתרחשויות המעמידים שאלה זו במרכזם, נעשה חיפוש בלתי נלאה אחר הנקודה החמקנית שבלעדיה לא מתאפשר ה`קסם` התיאטרוני, והשאלה הנשאלת שוב ושוב: האם ניתן להצביע על הנקודה המדויקת שבה מתחולל הקסם? האם ניתן לגעת בה, לאחוז בה לפני שתחמוק? האם ה`כיסא` באמת יכול להתרומם באוויר או שמדובר בעצם, אחרי הכול, באחיזת עיניים? הטקסט מתייחס לכוח הטמון לאו דווקא בנעשה הממשי, אלא בכוח הטמון ביכולת לשער את הנעדר, הנסתר.

כסא, יום שבת ה-7.2, 20:30, התאטרון הערבי-עברי, מפרץ שלמה 10, יפו

תגובות