מדריך

סאונד משומקום

התערוכה לפטופיה מציגה מיצבי סאונד שנוצרו במיוחד לחלל המוזיאון ומתייחסים לפער בין 'מקום' ל-'שומקום', תוך שימוש בלפטופ כפלטפורמה ליצירה דיגיטלית-אוטופית

מוזיאון בת ים לאמנות עכשווית, 22-01-2009 20:00
סאונד משומקום

מוזיאון בת ים לאמנות עכשווית גאה להציג את תערוכת הסאונד 'לפטופיה' שתמשך שלושה חודשים ותציג מיצבי סאונד שנוצרו במיוחד לחלל המוזיאון תוך שימוש בלפטופ כפלטפורמה ליצירה דיגיטלית/אוטופית. השם 'לפטופיה' נוצר מהרכבת צמד המילים לפטופ ואוטופיה. הוא מכוון לשימוש בחומרה דיגיטלית בשדה האמנות העכשווית ככלי יצירה אוטופי, הפותח בפני היוצר אפשרויות חדשות שלא נתאפשרו קודם למהפכה התעשייתית השלישית של המיקרו-אלקטרוניקה.

החיבור בין לפטופ לאוטופיה מתייחס לא רק למובן האידיאלי של המונח 'אוטופיה' אלא גם לפירוש היווני שלו כ'מקום' או 'שומקום'. העולם הדיגיטלי מורכב מיחידות בינאריות המתקיימות במרחב וירטואלי, כך שהוא מהווה 'מקום' ו'שומקום' בעת ובעונה אחת. לפיכך, התערוכה 'לפטופיה' מבקשת לבחון מימדים נוספים, באמצעות מיצבי סאונד שנוצרו במיוחד לחלל המוזיאון, כעבודות תלויות-מקום.

בהמשך לכך, העבודות השונות שנוצרו על-ידי כל אחד מן האמנים המשתתפים מהוות יחידות עצמאיות אך בה בעת מחוברות אחת לשניה, כחלקיו של מבנה פלסטי כוללני המורכב מיישויות סאונד, שהוא סך התערוכה על חלקיה. חלקים אלו, כנדבכים שונים של המבנה, קשורים יחדיו מבחינה פיזית ורעיונית, ובכך מבקשת התערוכה להיות עבודה אחת, מורכבת ומרובדת, המתייחסת באופן ישיר לאפשרות של יצירה אוטופית בחברה.

אמנים משתתפים: אורי דרומר (ישראל), אמנון וולמן (ישראל), דופראס: עדו גוברין וליאורה בלפורד (ישראל), ז'יל אוברי (שוויץ), יוסי מר-חיים (ישראל), ירון לפיד (ישראל), מרק ולורה סטיליה (ארה"ב), מרקוס שמיקלר (גרמניה), קרל קלים (גרמניה), קרסטן גורץ (גרמניה), הנס קוך (גרמניה)'לפטופיה'

לפטופיה, 15.1-18.4, מוזיאון בת ים לאמנות עכשווית, רחוב סטרומה 6, בת ים

תגובות