מדריך

Toro y Moi בבארבי

אמן האינדי המצליח מגיע למופע הדרים פופ הקסום שלו, לראשונה בישראל

בארבי תל אביב, קיבוץ גלויות 52, 20-07-2015 21:30

תגיות: בארבי, נראנג'ה, Toro y Moi


קוראים אותו צ'זוויק ברדלי בונדיק, אבל אתם יכולים לקרוא לו צ'אז, או Toro Y Moi אם אתם יודעים איך לבטא את זה כמו שצריך (אם לא אל תנסו, פדיחות). הוא רק בן 28 וכבר סוג של אל במונחים של אינדי. 
קשה להאמין שעברו רק 5 שנים מאז שהוא הוציא את האלבום הראשון שלו, "Causers of This", תחת השם החידתי טורו אי מואה, חיבור של מילים בספרדית ובצרפתית שפירושו "שור ואני" (צ'אז בכלל אמריקאי שנולד לאב שחור ולאם פיליפינית). האלבום, שילוב של דרים פופ חלומי עם ביטים חריפים בטמפו נמוך ושימוש נרחב בסינתים ובסימפולים יצירתיים, נשמע קצת כמו שיתוף פעולה בין ביץ' האוס לבין ג'יי דילה, והפך ללהיט היסטרי. כבר אז היה ברור שצ'זוויק הוא כוח שיש להתחשב בו.
אם בהתחלה הוא שויך למיקרו-ז'אנר שהיה טרנדי באותה תקופה, צ'יל ווייב, יחד עם אמנים כמו ניאון אינדיאן ו- Washed Out(חבר טוב שלו), כל אלבום שטורו אי מואה הוציא מאז הרחיב את היקום המוזיקלי שלו, שמתפרש כיום על פני ז'אנרים רבים. את האי.פי הבא, Underneath the Pine and Freaking Out, הוא הקליט בזמן סיבוב ההופעות הראשון שלו, וציין שההשפעות המרכזיות היו סרטי אימה איטלקיים וספייס דיסקו. באלבום הבא, Anything in Return מ-2013, אפשר כבר לשמוע יותר השפעות של דיפ-האוס, טו-סטפ ואר אנ' בי נוסח פרינס, הכל ברוטב אינדי ובאווירת האלבום שהוקלט בחדר השינה, כמובן. 
בין לבין בונדיק גם מספיק לתקלט ולהפיק מוזיקת דאנס אלקטרונית תחת הכינוי Les Sins. האלבום הראשון שלו תחת השם הזה, "Michael" מ-2014, הוכיח שמדובר ללא ספק באחד האמנים הכי ורסטיליים שפועלים כיום, ובמפיק רב-תחומי בקטע אחר שמסוגל להטביע את חותמו על כל ז'אנר ועדיין להישאר נאמן לעצמו. 
ואם מישהו היה צריך הוכחה נוספת לאקלקטיות של צ'אז, לפני קצת יותר מחודש הוא הוציא את אלבום האולפן השלישי שלו כטורו אי מואה והרביעי בכלל, שהוקלט כולו עם להקה חיה וצולל למחוזות של סרף רוק ופסיכדליה קשה. השבוע הוא יגיע לארץ ביחד עם ארבעת חברי הלהקה הקבועים שלו במסגרת סבב הופעות עולמי וכשהוא נמצא הכי און טופ אוף היז גיים.

תגובות