מדריך

האינפקציה חוזרת

להקת הקאלט חוזרת למופע איחוד נוסף עם שירי שני האלבומים "ככה מפנקים" ו-"בכייף"

בארבי , קיבוץ גלויות 52, תל אביב, 22-11-2016 21:30

תגיות: בארבי, אינפקציה

אינפקציה היא אחת מהלהקות המוטרפות והמקוריות שפעלו בסצינת המוזיקה של ישראל.

להקה ששילבה במוזיקה שלה מטאל, פאנק, רוק רך ופופ יחד עם בליל נונסנס בלתי אפשרי, הספיקה להוציא 2 תקליטים, לפוצץ את רוב ההופעות שלה ולהפוך לתופעת "קאלט" שלא לומר "קאמפ", שכבר נאמר עליה שהיא: "כוורת" הפחות נחמדים, "נושאי המגבעת" של שנות ה-90, או הגרסה היותר מוזיקלית של "ג'ירפות" ושכבר ספק התפרקה ספק נעלמה אל הריק לפני שמונה שנים, לקול זעקות בכי ומחאות בכי תחנונים, ברשתות החברתיות ובעל-פה, - חוזרת להופעה אחת במועדון הבארבי. 


אינפקציה הוקמה בפתח תקווה באמצע שנות התשעים על ידי גיא בן-שטרית וניר טרטר. שני המוסיקאים הצעירים התחברו בעקבות אהבתם לזרמים מתקדמים של רוק ומטאל, בן שטרית השמיע לטרטר כמה שירים שכתב וזה האחרון שכנע אותו להקים להקה. הם צירפו ללהקה את גיא שמי על הגיטרה, את ירון שראל על הבס ואת רן יורגנסון על התופים ומאוחר יותר את עמרי הנגבי כמתופף. בן שטרית היה גיטריסט נוסף וטרטר היה הסולן ונגן הקלידים. מהרגע הראשון היה ברור שיש בלהקה משהו מקורי בתוך הנוף המוכר של מה שנקרא "רוק ישראלי". הטקסטים של אינפקציה תמיד הומוריסטיים ונעים על הקו שבין סאטירה לנונסנס. הלחנים והעיבודים שיקפו את טעמם המוסיקלי של חברי הלהקה, כשבשנים הראשונות רוב השירים נפלו תחת ההגדרה "רוק כבד", אך היה ניכר שהכתיבה, מגיעה מקשת רחבה יותר של השפעות ואפשרה לנגנים להדגים את הוירטואוזיות שלהם. החיבור בין הטקסטים ההומוריסטיים והמוסיקה ה"כבדה" יצר משמעות נוספת, שנשמעה לפעמים כמו פרודיה על ז'אנר הרוק הכבד, אבל כזה שמגיע ממקום של אהבה גדולה.


מעריצי הלהקה נוהגים להעיד שהלהקה היא בראש ובראשונה להקת הופעות. מלבד הדיוק והמקצועיות, והביצועים האנרגטיים לכל השירים נהגה הלהקה לשבץ בסט קאברים לשירים ונעימות מכל קצוות המוסיקה הפופולארית והאלטרנטיבית, לא פעם בביצועים שונים לחלוטין מהמקור או כחלק משירים מקוריים. לא פעם עלו חברי הלהקה לבמה בשלל תחפושות ססגוניות ופריטי לבוש שמשכו את העין, ולא פעם אורחים לא צפויים מצאו את דרכם לקדמת הבמה. בין השאר התארחו בהופעות קובי אוז, יהלי סובול, ברי סחרוף, השחקן אלי גורנשטיין, שרי ורבים אחרים. השמועה על הלהקה הייחודית עברה מפה לאוזן ולמרות מיעוט הפרסומים וההשמעות בכלי התקשורת המסורתיים, הלהקה התחילה לצבור קהל שהלך וגדל מהופעה להופעה. ערוץ  נוסף דרכו הופצה "הבשורה" היה האינטרנט, כשמעריצי הלהקה התכנסו בפורום שהוקם לכבודה ונידב הקלטות מהופעות, בוטלגים, תמונות וכד'.


בשנת 2000 יצא אלבום הבכורה של הלהקה "ככה מפנקים", בהפקת אלי לולאי וברוך בן יצחק, חברי להקת רוקפור. האלבום כלל בין השאר את הלהיטים הגדולים "זכוכיות" ו"פתח תקווה", שיר שהצליח לפרוץ ולהגיע מחוץ לקהל הקבוע של הלהקה. זמן קצר לאחר צאת אלבום הבכורה פרש המתופף יורגנסון מהלהקה אותו החליף עמרי הנגבי. חברי הלהקה התחילו לעבוד על אלבומם השני בהפקת טל מטמור. האלבום "בכיף" יצא ב-2005 וכלל גיוון רב יותר בסגנונות המוסיקליים, כשהפעם היו גם שירי פופ ושימוש באלקטרוניקה. כמו כן, חברי להקה נוספים זכו להשתתף בכתיבה. האלבום כלל שתי גרסאות כיסוי שהפכו לשלאגרים בהופעות של אינפקציה, "זה היה ביתי" של מני בגר ו"עין הנמר", גרסה מעוברתת (בסגנון חופשי) ללהיטה הגדול של להקת Survivor.למרות שעברו כבר 8 שנים מאז שהלהקה הפסיקה להופיע, המעריצים לא מפסיקים לבקש ולקוות שהלהקה תחזור לבמות. הערב זה יקרה.

 

הנה טעימה מאינפקציה:

תגובות