מדריך

שלושת הענקים

סנדק הטכנו המיתולוגי, אדם באייר, וצמד הסינט-פופ, אלקטרו-אינדי האוס בנואה וסרג'יו בערב אחד

בלוק, סלמה 157, תל אביב, 24-04-2014 23:30

תגיות: בלוק, Adam Beyer, אדם באייר, בנואה וסרג'יו, BENOIT & SERGIO

 Adam Beyer::


עם אינספור ריליסים שיצאו בלייבל בבעלותו, Drumcode, אחד מהלייבלים החשובים והפוריים ביותר בהיסטוריה של הטכנו, עשרות תקליטים עבור לייבלים עצומים נוספים כמו Plus 8, NovaMute, Cocoon, ו-Soma, רמיקסים עבור Underworld, Mathew Jonson, כריס ליבינג, לוק סלייטר ואחרים, וכשהוא מאייש בקביעות את העמדות הנכספות ביותר בפסטיבלי הטכנו הגדולים בעולם כמו Time Warp ו-Awakenings, אדם באייר נחשב לאחד מסנדקי הטכנו העולמי. התקליטן והמפיק האגדי משוודיה, נמצא במסע אחר הביט המושלם עוד מתחילת שנות ה-90, וביחד עם חבריו הקרובים, ריצ'י וסוון, יש לו כרטיס חבר במועדון הנדיר והמצומצם של סנדקי טכנו שנשארו רלוונטיים ופופולריים מתמיד, יותר מעשרים שנה אחרי.

הרומן של אדם עם המוזיקה התחיל בגיל צעיר. "זה היה כשהייתי בן 9," הוא מספר על תחילת דרכו המוזיקלית, "חבר שלי היה מאוד בעניין של להקת הרוק הכבד KISS, וגם לי זה נראה די מגניב, עם כל התלבושות המשוגעות וצבעי הפנים. החלטתי ללמוד לנגן על התופים, והמשכתי לתופף עד גיל 13 בערך, אז נתקלתי לראשונה בפטיפון טכניקס 1200. עוד לפני כן, כשאמא שלי קנתה את האלבום Oxygene של ז'אן מישל ז'אר, נחשפתי לסאונדים של מוזיקה אלקטרונית, שנשמעו לי כמו מדע בדיוני, משהו שלא שמעתי לפני כן. מאוחר יותר נוספו גם ההשפעות של המוזיקה מדטרויט, ג'ף מילס, וסצינת הרייב המוקדמת, והבנתי שאני רוצה להיות תקליטן. אני אוהב להפיק מוזיקה מקורית ונהנה מאוד לעשות זאת, אבל האמת היא שמעולם לא ראיתי את עצמי באמת כמפיק. קודם כל, ולפני הכל, תמיד, אני די.ג'יי. זאת האהבה האמיתית שלי."

ואולי זו בדיוק הסיבה שבאייר מצליח לשמור על מקומו בפסגה כבר יותר משני עשורים. בכל הגלגולים המוזיקליים שעבר הטכנו שלו, מהסאונד המלוכלך והגולמי של שנות ה-90, דרך גל המינימל של אמצע שנות ה-2000, ועד לסאונד המדויק והממוקד יותר של הטכנו המודרני, באייר מעולם לא שכח את המטרה הבסיסית של הז'אנר - להעיף רחבות ריקודים למימד אחר.

Benoit & Sergio::

כשבנואה וסרג'יו נפגשו לראשונה, באפטר פארטי סוער בברלין, בסוף העשור הקודם, הם לא שיערו לעצמם שכמה שנים מאוחר יותר, הם ימצאו את עצמם כבחירה של iTunes ל-"אמנים האלקטרוניים הפורצים של השנה", וכחלק מעשרת הלייבים הגדולים של Resident Advisor, עם לא פחות מארבעה סינגלים בהפקתם, מדורגים במקומות הראשונים במצעדי הטראקים של סוף השנה במגזינים DJ Mag, Resident Advisor, Mixmag ואחרים. הם גם לא שיערו שילחינו מוזיקה מהקלטות של התפרצויות געשיות על הירח של צדק, אבל מסתבר שאפטר פארטי בברלין זו התחלה שעלולה להוביל לתוצאות בלתי צפויות. מאז ה-EP הראשון ב-2009, הם הוציאו שורה של ריליסים בלייבלים Spectral Sound, DFA, Visionquest, Hot Creation, רמיקסים עבור Matthew Dear, Metronomy, Hot Natured, כמו גם רימייק מיוחד ל-Daft Punk, והצליחו ליצור לעצמם סאונד מקורי, המבוסס על עבודת סינטי עשירה, קסם פופי לירי, ומלודרמה סקסית שעושה את דרכה למילים המדברות על בדידות, נערות צרפתיות, יין ומכוניות פרארי, 

אבל יותר מכל אלה, בנואה וסרג'יו הצטרפו לרשימה המרתקת של אמנים שכל הגדרה ז'אנרית תעשה להם חטא. עם השפעות ממקורות יוצאי דופן עבור סצינת ההאוס והטכנו, של להקות כמו Talking Heads, ו-Roxy Music, בשילוב עם אמנים אלקטרוניים כמו Daft Punk, וריקרדו וילאלובוס, המוזיקה החמה והחושנית של השניים נשמעת היפסטרית וקלאברית בעת ובעונה אחת, היא גם סינט-פופ וגם טק-האוס, היא גם אלקטרו וגם דיסקו ואינדי, וגם משהו אחר שאולי עוד לא המציאו לו שם. מספר ימים לאחר פרסום "פרוייקט החלל" בהשתתפותם, ולאחר שיופיעו בפסטיבל DGTL באמסטרדם, ביחד עם Ame ודיקסון, נוחתים Benoit & Sergio בפעם הראשונה בישראל, להופעת לייב מלאה בסקוואט.

 

חימום מקומי: Yogo :: Partok :: Tal Cohen :: Shai Appelberg

 

הנה טעימה מאדם:

 

תגובות