מדריך

די ג'יי Frankie Knouckles (שיקגו) בישראל

ליין הלג'נדס מארח את הסנדק של ההאוס לערב שטרם נראה. יחחמו>> רוני שנדר וגליטרבאג מגרמניה במופע טכנו-וידאו ארט

בלוק, סלמה 157, תל אביב, 24-01-2013 23:30

תגיות: בלוק, Frankie Knouckles, רוני שנדר וגליטרבאג, לג'נדס, פרנקי נאקלס

ליין מסיבות הלג’נדס של הבלוק עבר דרך שמתפרשת על פני 4 שנים, 26 מסיבות, בשני מועדונים שהובילה דיוק אל הרגע הזה - הרגע שבו נארח את האגדה החיה הגדולה מכולן - את הסנדק בכבודו ובעצמו.

לא במקרה קיבל פרנקי נאקלס את התואר "הסנדק של מוזיקת ההאוס". מוזיקת המועדונים גדלה לו על הברכיים. הוא הטביל אותה, גידל אותה, עזר לה ברגעים קשים והעלה אותה לגדולה ולתהילת עולם. כמו אלביס והרוקנ'רול, כמו ג'יימס בראון והFאנק, הסיפור של פרנקי נאקלס מגלם באופן מושלם את הסיפור של מוזיקת ההאוס, עד שהוא והמוזיקה שהוא המציא וקידם, הופכים לעיתים לישות אחת.

נאקלס התחיל את הקריירה שלו בשיא תקופת הדיסקו של אמצע שנות השבעים בניו יורק, כשהוא חולק רזידנסי בקונטיננטל באטס עם אחד, לארי לוואן. לאחר סגירת המרחצאות ב-1977, כשלארי עבר להקים את הפארדייז גאראג', נאקלס קיבל הצעה להפוך לרזידנט במועדון חדש בשיקגו בשם "הוורהאוס” (The Warehouse). לא עבר זמן רב והוא הפך לסופרסטאר מקומי, כשהתקליטים שהוא מנגן במועדון הופכים למוצרים מבוקשים בחנויות תקליטים ברחבי העיר ואפילו זוכים למדף משלהם תחת הכותרת "האוס מיוזיק" - המוזיקה שמתנגנת במועדון הוורהאוס.

אלא שאז ימי הזוהר של הדיסקו חלפו, ותחמושת התקליטים שקיבל נאקלס מניו יורק התדלדלה. בניסיון למצוא פתרון, נאקלס קנה מכונת תופים מדריק מיי הצעיר וטייפ סלילים והחל לייצר גרסאות מאורכות ומועצמות לקטעים כדי למלא את הסטים האינסופיים שניגן במועדון. לא עבר זמן רב עד שהצליל המתכתי שיצר הפך להיות שם דבר והוביל מפיקים צעירים בעיר לייצר קטעים חדשים במיוחד לסטים שלו. זה היה השחר של השיקגו האוס, כשנאקלס, כמעט במו ידיו ממציא ז'אנר מוזיקלי חדש וזוכה לתואר “הסנדק של ההאוס” - וכל זה עוד לפני שמלאו לו 27.

מאז הספיק להקים מועדון משלו (הפאוור פלאנט), להחדיר את ההאוס לכל בית בזכות הלייבל האגדי שהקים יחד עם דיוויד מוראלס - דף מיקס, לתקלט במועדונים ובווניוז הנחשבים בעולם, להפיק רמיקסים לאושיות כמו מייקל ג'קסון, דיאנה רוס וטוני ברקסטון, ולבסוף לכבוש את לב המיינסטרים, כשהוא זוכה ב-1997 בפרס גראמי כרמיקסר השנה.

נאקלס נחשב היום לצלע משמעותית בשילוש הקדוש של אגדות ההאוס – לצד לארי לוואן ורון הארדי (מהמיוזיק בוקס בשיקגו). אלא שבניגוד ללוואן והארדי, שלצערנו לא נזכה לשמוע מנגנים במועדון בגלגול הזה, נאקלס עדיין חי ובועט, ואת הידע העצום והניסיון חסר התקדים שלו על עמדות נבחרות מסביב לעולם הוא מעביר הלאה. 

לבלוק הוא מגיע מתוך רצון לנגן במועדון שחי את המוזיקה שהוא המציא, ככה שאפשר להיות בטוחים ש"הסנדק" הולך להראות לכולנו שהדבר הזה שנקרא האוס מיוזיק רשום על שמו בטאבו לגמרי לא במקרה.

**
את הערב יפתחו רוני שנדר וגליטרבאג מגרמניה במופע לייב מיוחד. המוזיקה של גליטרבאג גולשת מהמשבצת של טכנו לכיוונים מלנכוליים אך בועטים, מרקידה באלגנטיות, נעשית ביסודיות וגורמת לאוזן להקשיב אחרת. רוני שנדר היא אומנית וידאו נחשבת שיודעת לנצל את המדיום בצורה מוחלטת. העבודות שלה יפות להפליא - צילומים ריאליסטיים שהופכים למציאות אחרת, וכמעט אפשר לגעת בדימויים שהיא מקרינה על מסך ענק. 

תגובות