מדריך

דוקאביב

אירועי היום בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בת"א

סינמטק, שפרינצק 2, תל אביב, 11-05-2012 10:00

דוקאביב הוא פסטיבל סרטים ייחודי בנוף המקומי המוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי והוא גם פסטיבל הקולנוע הגדול ביותר המתקיים בתל אביב. דוקאביב נמנה עם פסטיבלי הקולנוע המבוקשים והמוערכים בעולם. מדי שנה מוקרנים במהלכו מיטב הסרטים הדוקומנטריים מישראל ומרחבי העולם. הסרטים נבחרים בקפידה על ידי ועדות מיון הכוללות אנשי מקצוע מתחום הקולנוע והטלוויזיה.במסגרת פסטיבל סרטים זה, מוקרנים במשך עשרת ימי הפסטיבל יותר מ-80 סרטים דוקומנטריים, רובם בהקרנת בכורה ארצית. הפסטיבל מארח אנשי מקצוע מהארץ ומחו"ל והוא מהווה במה למפגשים בלתי אמצעיים בינם לבין עצמם ובינם לבין הקהל. 
לצד עשרות ההקרנות, מתקיימים במהלכו גם דיונים ואירועים מיוחדים, מסגרות של כיתות אמן וכנסים מקצועיים לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה המקומית אליהם מוזמנים אורחי הפסטיבל מחו"ל, אנשי תעשיית הקולנוע הישראלית וכמובן הקהל הרחב.פסטיבל דוקאביב ה-14 יתקיים בין התאריכים 3-12 במאי 2012.

אירועי היום בפסטיבל:

רחבת הסינמטק

12:00 ועד כניסת השבת - תקלוט של שדרני קול הקמפוס: DJ קלאצ'יק והדר "דירי" זילברשטיין

 

סינמטק 3

10:00 - מלאכה מהלב - בית האופנה הצרפתי "הרמס" ידוע במוצריו היוקרתיים, בעוד האנשים העומדים מאחורי הגימור המשובח והעיצוב המפואר ידועים פחות. הסרט של "הרמס", מציע לצופה מבט מרתק על תהליכי העבודה הדקדקניים שמעסיקים את האומנים בבתי המלאכה של החברה. עושה האוכפים, הנפח, מערבבת הצבעים, השרטטת, התכשיטן, מעצב התיקים ויצרן העורות, כולם מגלים מחויבות ואהבה כלפי עיסוקם. בטרם קבלתם לעבודה הם עברו מבחני כניסה חמורים ומסלול הכשרה מפרך. הצילום המוקפד של הסרט מאפשר מעקב אחר הפרטים העדינים של המלאכה, ואילו הראיונות חושפים את הסיפור האישי שגרם לכל אחד מהאומנים להתאהב בתחומו.

11:30 - גרהארד ריכטר מצייר (סרט + הרצאה) - גרהארד ריכטר נחשב לאחד הציירים החיים החשובים בעולם כיום, וסרטה של קורינה בלץ מספק הצצה נדירה ואינטימית אל תהליך עבודתו. בלץ עקבה אחר הצייר בקיץ 2009, כאשר עבד בסטודיו על תערוכה של ציורים מופשטים וגדולי ממדים. ריכטר מודה שנוכחות המצלמה מפריעה לו, אך נדמה שבעיניו הבעיה האמיתית היא הקומפוזיציה של הציור. מצלמתה של בלץ לוכדת כפילות ייחודית בגישתו: ישנם רגעים מרהיבים בהם ידו הבטוחה יוצרת פלא צבעוני על הבד, ואילו ברגעים אחרים ריכטר נסוג אל ביקורתיות עצמית שמאיימת לקבור את כל פועלו. במקביל להתבוננות במלאכת הציור המהפנטת, בלץ מעמתת את ריכטר עם רגעים מכוננים בקריירה שלו, הנפרשת על פני יותר מחמישה עשורים.

14:00 - רפי בוקאי, אבא שלי - גיא בוקאי היה בן שנתיים וארבעה חודשים כשרפי, אביו, נפטר בדצמבר 2003. עם הגיעו לגיל עשר הוא יוצא להכיר את אביו ,לפני שהזיכרונות ילכו לאיבוד. רפי בוקאי ביים בסך הכל שלושה סרטים, בהם 'אוונטי פופולו' המשמעותי, והיה אחד האנשים הדומיננטיים שהתניעו מחדש את הקולנוע הישראלי בשנות השמונים. הסרט מתאר את מסע ההיכרות הראשון של גיא בוקאי עם אביו, כשבין המפגשים ופיסות המידע שהוא אוסף על אביו משובצות סצנות דרמטיות שבוימו באופן בלעדי לסרט זה על ידי הבמאים אסי דיין וגידי דר. את הסצנה האחרונה ביים גיא בוקאי בן ה-10, בהשתתפות חבריו, בני גילו.

16:00 - אופרת מצדה - בקיץ 2010 יצא צוות צילום לתעד מבצע מרשים של הכשרת הקרקע הבתולית שלמרגלות המצדה, לצורך העלאת האופרה 'נבוקו', יצירה מאת ג'וזפה ורדי שעלילתה עוסקת בגלות היהודים בסוף תקופת בית ראשון. על פי המיתוס, כ-600 שנה לאחר מכן, כאן בראש ההר, שלחו בנפשם יד כ-950 איש ואישה שלא נכנעו לחיל המצור הרומי. ימי הצילום הארוכים בשולי המדבר ומראה הפועלים הזרים מדארפור טשטשו את הגבולות בין האירוע האופראי והמציאות. התוצאה היא סרט פיוטי על היחסים בין אמנות למציאות, בין מיתוס לאנושיות, שבשיאו - "שירת העבדים". "על נהרות בבל" שרה באופן מהפנט האופרה הישראלית, בניצוחו של דניאל אורן, והמילים מקבלות בסרט משמעות חדשה.

17:45 - ראמין - בימיו הגדולים, מספר ראמין, הוא היה מתאבק מפורסם שניצח שבעה קרבות ב-55 שניות. היום, בגיל 75, הוא חי בעיירה קאברלי שבמזרח גיאורגיה, ונדמה שפרט לכמה חברים נאמנים - כל מעריציו שכחו מקיומו. עתה יריבתו הגדולה ביותר היא הבדידות, והוא מחליט לנסוע לכפר מרוחק כדי למצוא את אהבת נעוריו, שאת שמה המלא הוא כבר אינו זוכר. הבמאי אודריוס סטוניס מלווה את ראמין במסעו, ומתמסר לזיכרונותיו של האיש ולנופיה הקסומים של גיאורגיה. הצילום הקפדני הופך כל מצב יומיומי לקומפוזיציה ציורית והסרט מציע לצופים התבוננות מדיטטיבית ורבת השראה באדם שגופו אמנם זקן אך נפשו צעירה ומלאת חיים.

19:30 - מתערבים - האלימות הרצחנית בשכונות העוני של שיקגו הרקיעה לגבהים חדשים, אך פרויקט חברתי מהפכני מצליח להגיע ללב ההתרחשויות כדי לנסות ולמנוע את ההתלקחות הבאה. סרטו של הבמאי המוערך סטיב ג'יימס (Hoop Dreams, 1994) עוקב אחר שלוש דמויות עם עבר אלים שהחליטו לרתום את חוכמת הרחוב שלהן למטרה חדשה - מניעת אירועים אלימים באמצעות התערבות ישירה בחיי התושבים. מבעד לעבודתם של "המתערבים" (Interrupters), המשלבים את ניסיונם האישי עם טכניקה פסיכולוגית להתרת סכסוכים, מצלמתו של ג'יימס מתעדת מקרוב ובזמן אמיתי את המתח השברירי של הרחוב. בנוסף למבט בלתי-אמצעי על מציאות קשה של סמים, עוני ותסכול, מראה הסרט כיצד התערבות אנושית יכולה לתת תקווה לשינוי.

22:15 - עכשיו אני אישה - החל מאמצע שנות החמישים של המאה הקודמת, מי שרצה לעבור ניתוח לשינוי מין היה יכול לעשות זאת אצל הגניקולוג הצרפתי ג'ורג' בורו בקזבלנקה, ללא חשש מאבחון פסיכולוגי. הזמרת הצרפתייה הטרנסג'נדרית, הידועה בשם "קוקסינל", הייתה מהראשונות שהשתמשו בשירותיו של בורו, ובעקבותיה הלכו רבות אחרות. סרטו של מיכאל ואן-ארפ עוקב אחר חמש נשים מבוגרות שעברו את הניתוח באותה תקופה, רגע לפני המהפכה המינית והתנועה לשחרור הלהט"בים של שנות השישים. בראיונות אינטימיים, החושפים גם את אורח חייהן, ואן-ארפ מבקש מהנשים לספר מה הוביל אותן להחליט לגבי שינוי מינן, באיזה אופן השינוי השפיע על חייהן וכיצד הן מתמודדות עם הזקנה שלא איחרה להגיע.

 

סינמטק 4

22:30 - ארט 21: גבולות - הפרק מציג אמנים המשלבים מסורות אסתטיות שונות, עוסקים בנושאים אסורים, עושים שימוש יצירתי במדיה וחוקרים את פוטנציאל הגוף האנושי לגלם צורות שונות. פסליו של דיוויד אלטמייד רוויים בעיטורים, מטשטשים את הגבול בין חוץ לפנים, משטח ומבנה, רפרזנטציה והפשטה. אנשי הקולקטיב assume vivid astro focus מאגדים פיסול, וידיאו, רישום ופרפורמנס למיצגים קרקסיים בהם מרחפים בחופשיות מגדר, פוליטיקה וצפנים תרבותיים. חידושיה של הפסלת לינדה בנגליס טמונים ביצירת צורות באמצעות טכניקות לא שגרתיות. הרישומים ומיצגי הווידיאו של טאביאמו חוקרים נושאים של בדידות, התפשטות מחלות וחוסר יציבות המסתתרים מתחת לפני השטח של חיי היומיום ביפן של ימינו.

12:15 - סינמה ג'נין - סינמה ג'נין עוקב אחר יוזמה שאפתנית לפתיחתו מחדש של בית הקולנוע הנטוש בג'נין שנבנה בשנות השישים. פלסטינים וגרמנים מתאחדים לטובת העניין, מצב המעורר דיונים פוליטיים-חברתיים רבים ולעתים גם יוצר רגעים קומיים. הסרט מתעד מבט אינטימי ומורכב על העיר ג'נין וענייניה הפנימיים, כמו גם על מסעה של קבוצת אנשים מסורים וחדורי אמונה, לעתים מנוגדים בדעותיהם, אך מלאי תקווה שהחייאתו של בית הקולנוע תכשיר את הקרקע מחדש לתהליך של חינוך ושל עצמאות חברתית, תרבותית וכלכלית בחברה הפלסטינית.

14:45 גברים בלתי נראים - הסרט חושף קורבנות בלתי מוכרים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני – גייז פלסטיניים, הסובלים מאיומים על חייהם בשטחים ונאלצים להתחבא בתל אביב, שגם בה הם נרדפים על ידי החוק. במשך שנתיים עוקב הסרט אחר גיבוריו: לואי, 32, המתחבא בתל אביב למעלה משמונה שנים; עבדו, 24, שעבר עינויים בשירות החשאי הפלסטיני, רק בגלל העדפתו המינית ; ופארס, 23, שברח מביתו לאחר שמשפחתו איימה על חייו. לשלושתם סיכוי אחד ויחיד להינצל - לקבל מקלט מדיני חשאי במדינה זרה.

16:45 - לילה לבן - מסע לילי פורץ גבולות של נשים פלסטיניות החוצות את גדר ההפרדה אל מקומות העבודה שלהן כפועלות ניקיון בישראל. מדי לילה צועדות הנשים שעות ארוכות בחום ובקור בין ההרים, זוחלות בין גדרות, מסתתרות מפני הצבא, מתחזות לישראליות וחומקות לירושלים. מסע ההסתננות פורץ לא רק את הגבול הגיאוגרפי שבין שתי המדינות, אלא גם את הטאבו החברתי לפיו אסורה על נשים היציאה לבדן בלילות. סרט אנושי על נשים מורדות שמתפרנסות בחשאי תוך בריחה מתמדת, אמהות שיביאו לילדיהן פרנסה בכל מחיר, גם אם ידרשו לשם כך להקריב את חייהן ולהסתכן במאסר.

18:30 - U2 - מהשמיים ומטה - לרגל השנה ה-20 ליציאת "אכטונג בייבי", אלבומה החלוצי של הלהקה U2, יצא הבמאי זוכה האוסקר דיוויס גוגנהיים ("אמת מטרידה") לשחזר בפרוטרוט את תהליך היצירה ואת הנסיבות שהובילו להקלטתו. גוגנהיים חוזר עם בונו, אדג', לארי מאלן ואדם קלייטון לברלין, שם הוקלט האלבום במקביל לנפילת החומה, ומגלה שמאחורי סיפור ההצלחה של הלהקה הסתתר משבר יצירתי שאיים על אחדותה. חומרים נדירים מתהליך ההקלטה, ראיונות אישיים עם הארבעה ועדותן של דמויות מרכזיות כמו המפיק האגדי בריאן אינו, חושפים צד פגיע ולא מוכר של אחת הלהקות המצליחות בעולם. מה שהחל בחיפוש נואש אחר כיוון שונה, הסתיים באלבום שנכנס לספרי ההיסטוריה בזכות שילוב חסר תקדים של רוק מסורתי ומוזיקה אלקטרונית חדשה.

21:00 - יום אחד אחרי השלום - האם ניתן ליישם את הדרך לפתרון הסכסוך בדרום-אפריקה על הקונפליקט הישראלי-פלסטיני? על כך תוהה רובי דמלין, שחוותה את שני הקונפליקטים הללו על בשרה. היא נולדה בדרום-אפריקה בתקופת האפרטהייד ומאוחר יותר שכלה את בנה, דיוויד, במהלך שירות המילואים שלו בשטחים הכבושים. לאחר שניסיונות ההידברות שלה עם הצלף הפלסטיני שהרג את בנה נדחו על ידו, יצאה רובי למסע בחזרה לדרום-אפריקה, במטרה לרדת לעומקן של ועדות האמת והפיוס שהוקמו לפני 15 שנה בניסיון להתגבר על טינה ואיבה רבת שנים. מסעה מעורר המחשבה והמרגש של רובי מונע מכאב אישי עמוק אך גם מאמונה שעתיד טוב יותר הוא אפשרי.

 

סינמטק 5

10:00 - על הסף: תכנית קצרים - 
על סף המדרגות - אלמנה הינדית מבלה את שארית ימיה בעיר ורנאסי (בנארס) שבהודו בציפייה לעבור שם את טקס ההלוויה ושריפת הגופה, ולזכות בשחרור מעול מחזור המוות והלידה מחדש.
פיני - הסרט, זוכה פרס האקדמיה הדנית לסרט התיעודי הקצר, עוקב בחמלה והומור אחר שגרת יומו של פיני, סבו של הבמאי וחולה אלצהיימר בן 85.
היומנים של אולדריך ס. - סרט אנימציה המבוסס על רשמים בני משפט אחד שכתב אולדריך סדלצ'ק מדי יום ביומנו, בו תיעד בקפדנות את סיפור חייו, כמו גם את ההיסטוריה של החברה בה חי.

16:30 - שירלי האדומה (ערב יום הולדתה ה-100 נפגשה שירלי נוביק עם לו ריד בן-דודה המוזיקאי כדי לדבר על העבר). + סבתא לו-פיי (בגיל 70 החלה זיגרידור נילסדוטר להקליט מוזיקה מקורית בביתה. מצוידת בטייפ הקלטה ואורגן קסיו ישן בלבד, היוצרת הפעלתנית הוציאה תחת ידיה כ-700 שירים בשבע שנים והפכה לדמות קאלט באיסלנד).

 

מוזיאון ת"א

10:00 - חללים בלתי גמורים (סרט + הרצאה) - ב-1961 הצטלמו פידל קאסטרו וצ'ה גווארה כשהם משחקים גולף על מדשאות מועדון חברים אליטיסטי מהימים שלפני המהפכה. קסטרו הצהיר שהשטח יוקדש לבניית קומפלקס בתי הספר הלאומיים לאמנויות, והזמין שלושה ארכיטקטים צעירים לתכנן פרויקט שאפתני שיבטא עתיד של פתיחות ושוויון בקובה החדשה. ראיונות עכשוויים עם הארכיטקטים, המשולבים בשלל חומרי ארכיון, משחזרים את הרוח המהפכנית שהובילה את הפרויקט בתחילתו, כמו גם את המציאות הפוליטית שגרמה לסיומו בטרם עת. הסרט מתאר רגע מרתק בהיסטוריה, בו המפגש בין אסתטיקה ארכיטקטונית חדשנית ופוליטיקה רדיקלית יצרו חלומות גדולים שהסתיימו בהזנחה ודיכוי טרגיים. היום, הממשל שוב מזמין את הארכיטקטים והפעם - כדי לסיים את מלאכתם.

12:00 - מיראז' - הצמיחה המהירה של דובאי מן המדבר הפכה לסמל שנוי במחלוקת של הקפיטליזם הגלובלי. עבור הקהילה העסקית הבינלאומית העיר מייצגת הצלחה חסרת תקדים, ואילו עבור העובדים שהגיעו אליה מכל קצוות העולם השלישי מדובר במכלאה של חלומות שבורים. במבט קפדני אך מהורהר, מצלמתו של הבמאי סרדאן קצ'ה עוקבת אחר הפרספקטיבות הסותרות שמכוננות את העיר: המרחבים האורבניים הריקים כנגד מחנות העבודה הצפופים, הנופש הראוותני של המשקיעים לעומת הבדידות המצמררת של הפועלים. לצד חשיפת המציאות האנושית (או הלא-אנושית) של דובאי, "מיראז'" מקיים מחקר ויזואלי של פרויקט אורבני שאפתני, שמתמוסס בכל צדדיו אל תוך הדיונות הפראיות שמסביב.

13:30 - באר חלב באמצע עיר [פרק ראשון: "רשות היחיד"] - הם מאמינים באמונה שלמה. פועלים כנגד כל הסיכויים. שוחים נגד הזרם. הם כותבים שירה. מאמינים ששירה יכולה לשנות את העולם. להיות מעקה להישען עליו. הם לא כוכבים נולדים. הם כותבים בלהט, בדבקות, במסירות נפש ולא מוותרים על הצורך הרוחני העמוק להבין את עצמם בעולם צרכני וצרחני. הסרט מתרחש בדימונה ובתל אביב, במעלות ובירושלים, בפקיעין ובגוש עציון, בגבעת-הדגן בשומרון ובשדרות, ובמרכזו עולמם האינטימי והפואטי של 14 משוררות ומשוררים צעירים.

16:00 - חוף מבטחים - תצפית יומיומית של היוצר חוני המעגל ביונקים עילאיים, במשך למעלה משלושים שנה. מבעד לסרט ניתן לראות אקסמפלרים של העם היושב במדינת תל אביב, דרך כור ההיתוך, סמלים, תרבויות, הווי, השלכות אידיאולוגיות, פוליטיות ויצריות. חופי הים מהווים חלון ראווה לאומי, דרכם ניבטות מלחמות תרבות חברתיות, פוליטיות ומשיחיות, ההולכות ומקצינות עם השנים. במהלך הסרט ניתן להבחין בשינויים פיזיולוגיים, אידיאולוגיים ואקלימיים, שייתכן ונגרמו עקב חשיפה מוגזמת לשמש. הסרט מוקדש באהבה למיכה אלויס, דיויד הנביא וצביקה קרטיב ז"ל, אשר היו לגרעין ההווי של חופי תל אביב.

17:45 - דטרופיה - במהלך המאה ה-20 דטרויט סימלה את החלום האמריקאי. "עיר המכוניות" הייתה מרכז תעשייתי חשוב ואפשרה את התבססותו של מעמד בינוני. אך עם המעבר של ארה"ב לכלכלה פוסט-תעשייתית החלום הפך לסיוט: מפעלים רבים התמקמו מחדש בעולם השלישי, והעיר סבלה מעזיבה המונית של תושבים שהותירו אחריהם שכונות רפאים. המשבר הכלכלי של 2008 הוביל לכך שדטרויט ניצבת עתה על סף פשיטת רגל ממשית. במבט קסום אך מלנכולי, שזיכה את הסרט בפרס העריכה בפסטיבל סאנדנס האחרון, "דטרופיה" מרחף בתוך הארכיטקטורה האורבנית והתעשייתית הנטושה ועוקב אחר דמויות מקומיות שונות, שעדיין מאמינות בעתידה של עיר שלא מפסיקה להתכווץ.

20:15 - כמה שוקל הבניין שלך, מר פוסטר? - נורמן פוסטר נחשב לאחד הארכיטקטים העכשוויים החשובים בעולם. בן למשפחת צווארון כחול ממנצ'סטר, פוסטר לא נתן לדבר לעמוד בדרכו לתכנן כמה מן הפרויקטים המרשימים של העידן הנוכחי, ביניהם הרייכסטאג, בית העירייה של לונדון ושדה התעופה החדש של בייג'ינג. צילומים מרהיבים, ראיונות אישיים עם פוסטר ועדותן של דמויות מובילות שליוו והעריצו את עבודתו - מגלים חזון ארכיטקטוני ייחודי. בשנות השבעים לחייו, ולאחר שניצח את מחלת הסרטן, פוסטר מביט קדימה אל תכנון בר-קיימא של עיר העתיד - מאזדאר שבאבו-דאבי. את הסרט מלווה קריינות של דיאן סודגי'ק, מנהל מוזיאון העיצוב בלונדון, שמנתח את הקשר בין דמותו המרשימה של הארכיטקט והעקרונות העיצוביים המדריכים את יצירתו.

22:15 - עולמו של רוג'ר קורמן - פרט לאוהבי קולנוע מושבעים, רבים היום אינם מכירים את פועלו של רוג'ר קורמן. החל מ-1954 היה קורמן גורם מרכזי בעליית הזרם העצמאי של הקולנוע האמריקאי. מצד אחד, הוא הרבה לביים סרטי טראש דלי-תקציב (כמו "המפלצת מקרקעית הים") שאתגרו מוסכמות הוליוודיות, ומצד שני, כמפיק עצמאי הוא העניק הזדמנויות ראשונות לכמה מהשמות הגדולים של התעשייה, ביניהם ג'ק ניקולסון, רוברט דה-נירו, רון הווארד, מרטין סקורסזה ופרנסיס פורד קופולה. כל אלו ועוד מתראיינים לסרט ומדברים בחיבה גדולה על דמותו האקסצנטרית של קורמן, כאשר ניקולסון אף מזיל דמעה בעל כורחו. לצד קטעי הארכיון הנדירים, הסרט מלווה את קורמן בן ה-85 לסט של סרט האימה האחרון שלו - "כריש-דינוזאור".

 

בית העם

20:00 - לא מרוששים - לאור הגירעון הגדול בקופת ארה"ב, הטענה כי המדינה מרוששת נחשבת למובנת מאליה ומשמשת כהצדקה בפי פוליטיקאים לצמצום השירותים החברתיים. אך לפי "לא מרוששים" המובן מאליו מתעתע. התחקיר המעמיק מצביע על כך שחברות גדולות שבסיסן בארה"ב מתחמקות בשיטתיות מלשלם מסים, ושהגירעון יכול להימחק אם המדינה תדרוש את המגיע לה. במקביל לסקירת הטכניקות המתוחכמות שמאפשרות לענקיות כמו "אפל", "גוגל" ו"ג'נרל אלקטריק" לקבל פטור שנמנע משאר האזרחים, הסרט עוקב אחר קבוצת מחאה ("US Uncut") שקמה ברשת החברתית ודורשת שינוי במדיניות המסים. במאיות הסרט ליוו את חברי הקבוצה החל מההפגנות הראשונות ודלות המשתתפים ועד להשתלבותם במחאה ההמונית של "Occupy Wall Street".

21:30 - הרצאה: פרופ אביה ספיבק - גם אנחנו לא מרוששים

22:00 - התעוררות - באוגוסט 2011 פרצה בישראל המחאה החברתית הגדולה בתולדותיה. עיר אוהלים ענקית הוקמה במרכז תל אביב והמחאה על יוקר המחייה התפשטה במהירות לכל חלקי הארץ. שבוע לאחר פרוץ המחאה יצאה שורה של במאים דוקומנטריים להביא מבט קולנועי-תיעודי על המאבק האזרחי. כל במאי יצר סרט קצר בן 7 דקות שהביא את נקודת מבטו האישית על המתרחש. בכל ערב בפריים טיים, שודר סרט אחד שמתייחס בזמן אמת לארועים שקרו. רצף הסרטים (20 סרטים) מייצר פריזמה רחבה ומרגשת של אנשים מכל קצוות החברה הישראלית, שהחליטו לקום ולעשות מעשה.

23:00 - פאנל: קולנוע בזמן אמת - יוצרי "התעוררות" ידונו בבחירות ובהחלטות האמנותיות אשר התקבלו בפרויקט בזמן אמת, ובאתגרים הניצבים בפני קולנוע תיעודי השואף להגיב בצורה מיידית לאירועים חברתיים.

תגובות