מדריך

פלמנקו בייבי

Paco de Lucia >>> סנדק הפלמנקו המודרני מגיע להופעה אחת בלבד! פרטים בפנים

האנגר 11, ת"א, 29-10-2011 21:30

תגיות: האנגר 11, Paco de Lucia

מתוך האתר הרשמימתוך האתר הרשמי

פקו דה לוסיה השפיע באופן חסר-תקדים ועל-זמני על האבולוציה של הפלמנקו מאמצע שנות הששים ועד היום,  כשהוא מהווה אחד היסודות הבולטים ברנסאנס הפלמנקו במאה העשרים: מהלכיו היצרתיים הובילו לטרנספורמציה אסתטית ו"פתיחת" גבולות הז'אנר הפולקלוריסטי למוטיבים מודרניים (בעיקר ג'אז). במובן זה, מדובר ב'סנדק', וירטואוז, אגדה חיה.

 

המונח "גיטריסט"/"יוצר", צר מלהכיל את פועלו של דה לוסיה, יליד ספרד (1947), שגדל במשפחת מוזיקאים וכבר בגיל 14 הצטרף ללהקה שליוותה את מסע ההופעות של רקדן הפלמנקו José Greco, ועד גיל 20 הספיק להקליט שישה אלבומים, חלקם עם הגיטריסט   Ricardo Modreg.
מ-1968 יצר עוד עשרה אלבומים נוספים עם זמר הפלמנקו Camarón de la Isla, כשעבור הקהל שאינו מפצח גרעיני-פלמנקו לארוחת בוקר, הוא הפציע לראשונה כנגן גיטרה מקסיקני במערבון מ1971 "Hannie Caulder, כמו גם ב-"Have You Ever Really Loved A Woman, שיר הנושא של הסרט "דון חואן דה מרקו" מ-1995, אותו ביצע עם בראין אדמס.

 

עבור קהילת צרכני המוזיקה, פריצתו הרשמית הייתה ב1976, עם האלבום Almoraima, כמו גם בסיבוב הופעותיו באירופה (החל מ1979) עם John McLaughlin ו-Larry Coryell. בדרכו הארוכה משך 30 שנה הספיק לשחרר כ-25 אלבומים ולזכות בפרסים, תארי כבוד, שהיו יכולים לממן את תהילתו ולרפד את דרכו על מי מנוחות. אלא שהתאווה ליצור, לחדש ולהפתיע הובילה אותו להופיע עם להקתו ברחבי תבל.

 

 לוסיה מגיע לישראל חמוש בלהקת וירטואוזים צעירים "פטפטנים" ורעבים, מספרד ועד קובה, כמו למשל: הפרקשיוניסט Piranha-העלול להיעצר ע"י משטרת גבולות הפלמנקו בגין שימוש בכלים אסורים בגבולות הז'אנר, הבסיסט Alain Perez הפורט 'ליינים' בלתי חוקיים בעליל, הרקדן Farruco, הווקליסטיים העילאיים David de Jacoba ו-Duquende (שנחשב היום לCameron de la Isla החדש דור 4.5) ו.. Antonio Sanchez אחיינו הצעיר של דה לוסיה,  המסתמן כיורש העצר.

 

תגובות