מגזין

מקושר במקומות הנכונים #21

הימים הם ימי לחץ בחינות סמסטר, נהרות שוצפים של קפאין ושקיות חטיפים ריקות שנערמות על השולחן. אבל אודי ניב לא נשבר, ויוצא לחפש חטיפים מוזיקליים חדשים ברשת

מאת אודי ניב. 08-02-2009

תגיות: אודי ניב, מקושר במקומות הנכונים, צ'ארלי מגירה, אורן לביא, איתמר ציגלר, אורי אבני, שחם אוחנה

מקושר במקומות הנכונים #21

חודש פברואר, המאופיין בין היתר ב"חופשת" הבחינות, הוא חודש ארור עבור הסטודנטים: ההיסטריה שוררת ומאיימת מכל עבר, הקפאין מציף את העורקים, המייל עובד קשה יותר מהאימיול והעיניים נסגרות מעצמן. איפשהו בין המאפרה, כוסות הקפה, שקיות החטיפים הריקות (שכבר מזמן התמקמו משל מצאו ביתם על השולחן) וערימות הנייר המודפסות שפזורות מסביב, נמצא העכבר. אותו חבר אלקטרוני עוזר למצוא פיסה של רוגע לאורך המרתון הקוגניטיבי, בזמן שהישבן והכיסא הופכים לישות אחת.

קליפר  סיפור הצלחתו של הקליפ החדש של אורן לביא יכול להוות דוגמא מצוינת לתרומתה של הרשת לעולם האומנות בכלל והמוזיקה בפרט, בכך שמצליחה לקחת אוצרות שכמעט וחמקו מבין אצבעותינו ולהפוך אותם לבוערים. לביא הוא אמן ישראלי שמחלק את זמנו בין ישראל, אירופה וארה"ב, והבעלים הגאים של לייבל עצמאי חדש העונה לשם A Quarter Past Wonderful.

לאחרונה שיחרר האמן האנונימי והמוכשר הזה קליפ חדש ומ-ה-מ-ם לשיר Her Morning Elegance, שסחף למעלה ממיליון וחצי צפיות ונכנס לראש רשימת הקליפים הנצפים ביוטיוב. השיר עצמו התפרסם בזכות השתתפותו בפסקול לפרסומת של חברת המכוניות שברולט. שיר הנושא של האלבום, The Opposite Side of the Sea, כתוב ומעובד בקפידה, וזמין להאזנה באתר הבית של לביא. שם ניתן למצוא גם דגימות נוספות משירי אלבום הבכורה שלו, שנכתב והוקלט בברלין לאורך תקופה של שלוש שנים.

ניו יורק - ניו יורק  איתמר ציגלר הוא לא בהכרח דמות חדשה למי שעוקב אחר חבורת המוזיקאים הישראליים היושבת בניו יורק. ידו שותפה לעשייתן של להקות רבות, כשבין השמות תוכלו למצוא את שענטז, "פינק נויז" ו"הבלקן ביט בוקס" (שהגיעו בסוף שבוע הנוכחי לביקור מולדת של ארבע הופעות). את ההשפעה של ציגלר על כל אחד מהשמות המוזכרים תוכלו לזהות רק אחרי האזנה לשני אלבומי הסולו שלו, במסגרתם הוא מנגן על כל הכלים.

לאחרונה החלו מתפשטות שמועות הולכות וגוברות על חזרתה של "פינק נויז" לעבודה על אלבום שלישי, מה שגרם לי להציץ מחדש בעמוד של ציגלר במייספייס, להיזכר בשירים הענוגים שלו ולגלות שיש לו שיר חדש, חסר שם, ששוחרר ממש לאחרונה. כל אלו גרמו לי בסופו של דבר לנקות את האבק מעטיפת האלבום השני של ציגלר ולהחזיר אותו למקום הראוי לו, מערכת השמע.

כמה טוב שבאת הביתהClose to Home הוא המיני-אלבום הראשון של אורי אבני, ושוחרר לחנויות בעקבות ביקורות והמלצות שנשלחו לתחנות הרדיו. אמנם מדובר בארבעה קטעים אינסטרומנטלים בלבד, אבל כל אחת מהיצירות המופיעות בו טומנת בחובה המון רכות ורגש שמצליחים להעביר בנועם גם את הקשים שבימים. בכל שנייה של האזנה נפרשים ידע מוזיקלי, רגש וכישרון שאין להקטין ראש ברמתם.

אבני מעיד על עצמו כמישהו ש"תמיד אהב מוזיקה אך החל לעסוק בה באופן אינטנסיבי רק לאחר הצבא". בשנתיים האחרונות הקדיש את מרבית זמנו ללימודי מוזיקה בכלל ושיעורי גיטרה קלאסית בפרט. ההשפעות של שי קדמי, הקלידן הצעיר והמהפנט שגם שותף באלבום, לוקחות את הלחנים של אבני צעד אחד קדימה. קדמי נסע לפני מספר חודשים לצורך לימודי מוזיקה במכללת בארקלי בארה"ב, שם לקח גם חלק באלבום השני של להקת הלו-פיי הישראלית המצוינת Mr heavy & Mr low.

בינתיים צברנו אינסוף שעות שקידה ומוזיקת רקע נוגה שמלווה אותן. אבל בימים בהם נבירה קדחתנית בחומר לימודי נראית כמו מבשרת על תחילתו של סוף העולם, עולה לעיתים מדד הצורך בדיסטורשן וריגושים על גדותיו. ממשיכים?

תרנגול כפרותמעבר לעובדה ששחם אוחנה אחראי מזה עשור על עמדת הבס של להקת "פאנקשטיין", הוא הספיק לנגן עם מרבית אמני המיינסטרים הישראליים (שלמה ארצי, ריטה ורמי, אריאל הורוביץ) ולהוציא שני אלבומי סולו, אחד תחת שמו ואחר תחת Chaka Moon. בשנה האחרונה איחד אוחנה כוחות עם מוטי מזרחי ורונן כוכבי (אקס- "מרסדס בנד") והקים להקת רוקנ'רול מקפיצה בשם Rooster.

העבודה על האלבום הראשון נמצאת בעיצומה, כשבמקביל מתחילה הלהקה להופיע בישראל ובאנגליה. גרסת הדמו של חמשת השירים הראשונים כבר מסתובבת בתחנות הרדיו וזמינה להאזנה, כשהרושם הראשוני מצביע על אלבום גדוש רוקנ'רול ואווירת שנות השבעים.

אלביס איז אין דה בילדינג"דלוריאן" היה שמה של מכונית ספורט חדשנית בשנות השמונים שעשויה הייתה כולה פלדת אל-חלד ודלתותיה נפתחו כלפי מעלה. מכונית ה"דלוריאן" התפרסמה בכל רחבי העולם כמכונת הזמן של גיבורי הטרילוגיה הקולנועית "בחזרה לעתיד". בשנות התשעים, כשמוזיקה היא כלי התחבורה שלו, הצליח צ'ארלי מגירה או בשמו המקורי, גבי אבודרהם, לעשות כמעט את אותה הפעולה. אלבומו השני "פרגמנטים רוקנ'רולים", שיצא בלייבל אודיו קולאז', הצליח להטיס את המאזין היישר לשנות החמישים המוקדמות ולהפוך את אותו ואת החבורה שעמד בראשה  למעמד של קאלט.

לפני מספר חודשים, אחרי פזילה ממושכת לעבודה עם  הרכבים כמו "היהודונים" ו"הטרה לה לה בויז", וכשהוא עדיין עטוי בחליפת השחור-לבן המסורתית שלו, הוכיח צ'ארלי מגירה (בפעם המי יודע כמה) שהוא האיש הכי צבעוני בעיר. Modern Dance Club הוא שיתוף הפעולה החוזר שלו עם "נערת ההפקר" מיכל קהן, בתוספת שחקני החיזוק טל פתאל ומיכאל אלקלעי (Werner Alarm).

אחרי שנים של אזוטריות, החליט מגירה, בצעד לא שיגרתי, לעשות עמנו חסד ולפתוח דף אמן במייספייס. כך למעשה חשף בפניי מגירה את ההופעה שרשומה כ"הופעת הפתעה" בלוח ההופעות של מועדון האוזןבר, ממש רגע לפני שהחבורה ממריאה לסיבוב הופעות בגרמניה. The Modern Dance Club יופיעו באוזןבר, שני 9.2, 21:00

 

תגובות

  • כתבה על הדיסק המדהים של ציגלר

    http://www.hasharat.co.il/html/article_13202.php

    ציגלר, 09-02-2009 14:59