מגזין

בנתיב התשוקה

רותם אור (Totemo) השיקה בסוף השבוע האחרון את האי.פי החדש שלה "Desire Path" במופע חגיגי. ברי כהן היה ב"בסקולה" והצטרף למשפחה

מאת ברי כהן. 21-08-2016

תגיות: הופעה חיה, הופעה, ביקורת, השקה, רותם אור, Totemo, בסקולה, ביקורת הופעה

 

צילום: חן ליטבקצילום: חן ליטבק

ערב שבת, מסיים לאכול קציצות של סבתא, מרימים אותי לגרפס וקדימה לזוז, ממהר לאירוע השקת האי.פי החדש של "טוטמו" - הלא היא רותם אור נסיכת האינדיטרוניקה, אשר חזרה לאחרונה מטור אירופאי עם ההרכב שלה, היישר למופע החגיגי במגרש הביתי.

לאחר רכיבה קצרה הגעתי למועדון ההופעות הצעיר והפעיל ה"בסקולה", צעדתי פנימה תוך הסדרת הנשימה ותפסתי את מקומי בצד האולם. אט אט החלו אנשים לזרום פנימה עד אשר התמלא המועדון והיה בתפוסה מרשימה. הקהל אשר פקד את המקום היה מגוון וצבעוני, היו שם בני משפחה, חברים קרובים, אנשי רדיו, מוזיקאים, מפיקים ובני העם התל אביבי בקרבו רכשה רותם אור הערכה רבה.

חושך ירד, אורות הבמה התחזקו והתפקסו, רותם וחבריה עלו לבמה והקהל הריע. קטע אקפלה פתח והוביל לשיר "Heavy as my dreams" הלוא הוא שיר הנושא מהאי.פי. הקודם שהוציאה, אשר ראה אור בשנת 2014. על אף שציפיתי לצרור יצירות חדשות מתוך "Desire path" כקו מרכזי לא התאכזבתי ממהלך בניית ההופעה צעד אחר צעד. מפעם לפעם, בין הנגינה והשירה שבוצעו במקצועיות ולפי התוכנית, פנתה רותם לקהל, שלחה איזה משפט, איזו תודה, בענווה ובחיבה האופייניים לה, והקהל מצידו חיבק בחזרה בחום ואהבה.

 

צילום: חן ליטבקצילום: חן ליטבק

בהמשך הערב עלתה ניקי הידועה בשם "ניקי כינור" והצטרפה לנגינת השירים בתרומתה המקשטת והחיננית. שיא שיתוף הפעולה עם ניקי, יש שיגידו שיא המופע, היה כמצופה בשיר המרגש "Hits", הסינגל השני שהוציאה מתוך האי.פי החדש. אולי בגלל "פלאשבקים" מהקליפ המלווה את השיר, אולי בגלל יללת הכינור או מילות השיר, אין ספק שהרגע הזה היה ייחודי וחדר כל שריון, גם אם רק בנגיעה קטנה, שהרי גם אם לא אציין את נושא הגבורה של רותם במאבקה במחלה הארורה ההיא, זה שם, זה קיים ומלווה אותה ביצירתה ובהופעתה.

האי. פי. החדש, "Desire Path", מציג וייבים מעט שונים מהאי.פי. הקודם. נדמה כי הסאונד שלו נשמע אחיד יותר, לא מתפשר, מורכב מהכלים של "טוטמו" - אלה שמתחברים למגה כרטיס קול. התוצאה היא שמה שקורה על הבמה קורה גם בפורמט המוקלט. מוטיבים מתרבויות אסיה הרחוקה באים לידי ביטוי גם הם ונותנים גוון מעניין הן ברמה המוזיקלית והן ברמה הויזואלית, בעטיפת האי. פי. ובקליפים הנלווים לו.

רגע לפני סיום המופע מתעוררת תקלה במקלדת השליטה או המחשב, ורותם משתלטת על העניינים תוך זריקת משפטים מעלי חיוך, "בינתיים זה נראה בסדר... החיים". אופטימיות מורכבת, אבל גם לא, הכל בעיני המתבונן, וכך גם הטקסטים שהיא כותבת מקבלים משמעות אחרת. נדמה כי הם נכתבו במטרה לעורר עניין, פירוש והסתכלות שונה מאדם לאדם. רותם מנצלת את הבמה להודות לאנשים קרובים ולאלה שתמכו ביצירתה, וגם לנגניה רן יעקובוביץ' (תופים/פדים אלקטרוניים) ודן קרפמן (בס חשמלית וקלידים), שאותם היא מגדירה כמשפחתה. ביום שישי בערב, ב"בסקולה" בתל אביב, נדמה שכל הנוכחים היו משפחה.

 

 

>> האזינו לסשן לייב של Totemo בנפולאון עם לאון פלדמן

 

תגובות