מגזין

רגע לפני ההופעה בישראל, שעה עם להקת "יאק" הבריטית

הערב תופיע הלהקה של מקס בלום במועדון הבארבי בתל אביב. מעט לפני כן, הגיע בלום לאולפן "קול הקמפוס" לשוחח ולנגן. האזינו

מאת ניר גורלי. 23-04-2014

תגיות: yuck, יאק, מקס בלום, Max Bloom

זהו לא הביקור הראשון של מקס בלום בישראל. למעשה, כצאצא למשפחה לונדונית יהודית שחלקה עלה לישראל, תל אביב לא זרה לו. ובכל זאת הביקור הזה שונה. גם כי זו הזדמנות להראות לחברתו הבריטית את נופי ארצנו, וגם כי זו הזדמנות לעלות עם "יאק", להקתו חובקת העולם (מתופף אמריקאי ובסיסטית יפנית),להופעה הלילה (רביעי) בבארבי בתל אביב.

בזמן שסבו וסבתו בחרו לעשות עלייה, בלום יכול רק לברך על כך שאמו בחרה להישאר בלונדון. כמוזיקאי אין הרבה מדינות ותרבויות שמאפשרות למוזיקאים צעירים לפרוח (ישראל היא בודאי לא אחת כזאת). ונדמה שבסיפור של בלום, באופן ספציפי, הפריחה התרחשה באופן קליל למדי. להקתו הראשונה, "קג'ון דאנס פארטי" החלה לקבל תשומת לב כשהיה בן 15 בלבד, כאשר זכתה במעין תחרות להקות תיכוניסטים. משם הדרך לחוזה ולאלבום היתה מהירה (איפה עוד בעולם, מאז "שפיות זמנית" כמובן, להקת תיכוניסטים זוכה בתחרות כישרונות ומקבלת חוזה?). לאחר שהתפרקה, בלום וחברו להרכב דניאל בלומברג הקימו את "יאק", ונדמה שגם בסיבוב הזה הם פונקו על ידי הקהל והתקשורת. הם הוחתמו על ידי הלייבל האמריקאי "פאט פוסום", אלבום הבכורה שלהם זכה לביקורות טובות והם זכו לחמם את "דינזואור ג'וניור" ו"הפיקסיז".

בשנה שעברה יצא אלבומם השני "Glow and Behold". זו ההתקדמות השניה של בלום לעבר מרכז הבמה (אפילו שכפי שתשמעו בראיון הוא לא מגדיר את זה כמרכז, "הקהל גם ככה מתרכז באפרו של ג'וני המתופף"). ב"קג'ון" הוא שימש כבסיסט, ובאלבום הראשון של "יאק" חלק קרדיטים של כתיבה עם שותפו ללהקה בלומברג. כשהאחרון עזב, לקח בלום את המושכות והוציא תחת ידיו אלבום שוגייזרי יותר, ולטעמי גם מוצלח יותר. במסגרת השעה שלנו יחד ניגן בלום בלייב את Nothing New מתוך האלבום הזה.

ניר גורלי כותב את הבלוג "עשוי להכיל בוטנים"

 

תגובות