מגזין

המלצות לקראת חג התקליטים, צד ב'

לקראת אירועי יום התקליט שיתקיימו בשבת הקרובה, ביקשנו מחנויות התקליטים להמליץ על ההוצאות המיוחדות והמעניינות. חלק שני

מאת ליאור איינס. 17-04-2014

תגיות: יום התקליט, record store day, הארץ

Record Store Day - הוא אירוע בינלאומי שהחל בניו-יורק וחולק כבוד למוצר הרומנטי ובעל אינספור הנשמות שפשוט מסרב להיכחד. התקליט, ששרד אין ספור טלטלות וחידושים טכנולוגים מצליח להציג בגאון נתוני מכירות מרשימים במיוחד בשנים האחרונות.

במהלך יום התקליט, למעלה מאלף חנויות תקליטים עצמאיות ברחבי העולם חוגגות ומציינות את קיומו באמצעות הוצאות מיוחדות, שלל הופעות, ומכירות אלבומים מכל הזמנים. במהלך יום התקליט, למעלה מאלף חנויות תקליטים עצמאיות ברחבי העולם חוגגות ומציינות את קיומו באמצעות השקת הוצאות מיוחדות, שלל הופעות, ומכירות אלבומים מכל הזמנים.

לרגל החגיגות, ביקשנו את המלצותיהם של ארבעת חנויות התקליטים שייקחו חלק באירועי יום התקליט שיתקיימו במועדון הפסאז'. כל חנות המליצה על ההוצאות המועדפות עליה מתוך הקטלוגים שיעמדו למכירה ביום האירוע. חלק שני.

 

קמע

קמע (קבוצת מוזיקה עצמאית) הוקמה ב-2010 ע"י אסף רחמני במטרה לייצג בישראל לייבלים ואמנים עצמאיים שפועלים מחוץ לחברות התקליטים הגדולות. כיום קמע מייצגת בישראל, בצד שיווק והפצה של אמנים ישראליים, עשרות לייבלים כולל כמה מהמרתקים והחשובים ביותר במוזיקה העצמאית - מבלוז ישן ועד אינדי ואלקטרוניקה עכשוויים. בין הלייבלים: Sub Pop, Secretly Canadian, Jagjaguwar, DFA, Anticon ועוד רבים.

JACKSON C. FRANK - JACKSON C. FRANK

ג'קסון סי פרנק מגיש את הגרסה המוזיקלית היפהפייה של הנפש שלו באלבום מופתי. שירי פולק-בלוז אישיים של אמן נדיר וגיטריסט ענק במצב נפשי שביר, אמריקאי שגולה מרצון בלונדון. האלבום הוקלט באנגליה ב-1965 בהפקת מפול סיימון (כשאל סטיוארט מתארח בהקלטות). האלבום נכשל מסחרית לחלוטין מחוץ לאנגליה בזמן אמת, אבל הותיר חותם בלתי הפיך על מי ששמע אותו מאז שיצא, כמו שאפשר ללמוד מכמות המוזיקאים שביצעו גרסאות כיסוי לשירים מהאלבום: ברט ג'אנש, סיימון וגרפונקל, לורה מרלינג, ה-Counting Crows, ניק דרייק, פיירפורט קונווקשן, סנדי דני, מארק לאנגן ועוד.

SIMON FINN - PASS THE DISTANCE

אבי הפריק-פולק? סביר מאד שכן. הוצאה מחודשת לאלבום האסיד-פולק הבריטי הקודר מ-1970. מסע של פולק מסויט שמתעלם במכוון ממבנים מוזיקליים וצורות נגינה מסורתיות. השירים משלבים בין אהבה, מין, אובדן וגנוסטיקה - כולם באווירה אפלה. האלבום נכשל ונעלם עד שבני הדור החדש של הפריק-פולק (דבנדרה בנהארט, ג'ואנה ניוסום ושות') התחילו לדבר עליו כיצירת מופת שהשפיעה על היצירה שלהם. אחרי מהדורת דיסק מוגבלת שיצאה ב-2004, יצאה השנה מהדורת ויניל שכדאי לשים עליה את הידיים.

FATHER JOHN MISTY - FEAR FUN

במקום לחפש מלים משלנו, נסתפק בציטוט מתוך הביקורת על האלבום ב-The Independent: "אם אתה מתכנן לעזוב את העבודה שלך בהרכב הפולק-רוק המוביל בעולם, כדאי שיהיה לך משהו מיוחד בשרוול. למזלו של ג'יי טילמן, מסתבר שהסיבה שבגינה הוא עזב את 'פליט פוקסז' מובילה לעולם פנורמי מרהיב...מסוג האלבומים שיכולים לחבר בין סארטר, היידגר וניל יאנג באותו השיר. יצירה של גאון משוגע, עם השראה של פטריות-הזיה - בסביבה של אגדות הרוק של לוס אנג'לס - ומעל הכל מרחף החיוך של הפולק-רוק של שנות השבעים"

GRUPPO DI IMPROVVISAZIONE NUOVA CONSONANZA - MUSICA SU SCHEMI

אפשר לקרוא לזה ג'אז, אבל למעשה האלבום הזה שיצא ב-1976, הוא ממלכת הבלתי-צפוי, לכל אורכו יש מתח בין המבצעים והדחיה המודעת של המבנים המסורתיים. חבורה של מלחינים איטלקיים (שכללה את אניו מוריקונה בחצוצרה) בקבוצה של יצירה ואלתור במטרה לנסות לחדש בסגנון הלחנה שנובע דווקא מדיאלוג אלתורים קבוצתי -תוך שימוש גם בטכניקות החדשות (דאז) של מוזיקה אלקטרונית ועם שימוש בשחמט בכדי לנסות ולהגדיר מהלכים מרכזיים ביצירת המוזיקה שלהם. קבוצה שהטביעה חותם על המוזיקה של המאה ה-20 וההשפעה שלהם עם המלחינים המודרניים מורגשת עד היום.

CUNEYT SEPETCI & ORCHESTRA DOLAPDERE - BAHRIYE CIFTETELLISI

ההקלטה הראשונה אי-פעם של וירטואוז הקלרינט שיוצאת בצורה רשמית מחוץ לטורקיה. מוזיקה שבאה מהרובע הצועני של איסטנבול - וריאציות מודרניות על מוזיקה צוענית-טורקית קלאסית, אבל גם שירי עם מאלבניה, מקדוניה, ספרד ועוד. מלווה בתזמורת עם כמה מהמוזיקאים הנפלאים ביותר של איסטנבול. האלבום הוקלט ויצא לאור תודות לחיפושים של הצמד האמריקאי ג'רמי בארנז והת'ר תרוסט שחופר בשנים האחרונות במוזיקה העממית ממזרח אירופה והבלקן.

חנות מקומית

במונחים מקומיים, אפשר לומר שלא מעט להקות ישראליות הוציאו בשנים האחרונות את אלבומם בפורמט הויניל, רובן, הדפיסו את גל ההדפסות הראשון ובגלל מספרים נמוכים של מכירות לא מתכוונים להדפיס גל נוסף. סיבה טובה להחזיק בכמה מהעותקים הבודדים שנשארו מכל הוצאה.

RPS Surfers – Danger Beach

גולשי האבן נייר ומספריים נמנים עם התחייה של מוזיקת הסרף בשנות התשעים שחפפה למוזיקת הגראז' והרוקבילי. התקליט יצא השנה וכולל חגיגת גיטרות ואורגן ולרגע אפשר לטעות ולחשוב שאנחנו חיים בקליפורניה.

ועדת חריגים – העולם אבד מזמן

סנסציית האינדי הבין לאומית תוצרת תל אביב. ועדת חריגים כבר מזמן הספיקו לצאת מגבולות האינדי המקומי ולייצר באזז באתרי האינדי החשובים בעולם, הקטע הפותח של אלבום זה פורסם אף בעמוד הבית של Pitchfork שנחשב לאחד מאתרי המוזיקה העצמאית המשפיעים בעולם. שוגייז חלוד תוצרת שנות האלפיים בשפה העברית, פשוט מראה חריג בנוף המקומי.

עוזי נבון ומכרים – עוזי נבון ומכרים

רטרו מוצדק ומדויק לימי להקות הקצב, שדילג בכישרון מעל מלכודת הדאחקה, גם בגלל השימוש בעברית מפא"יניקית מוקצנת. עוזי נבון ומכרים היא לכאורה להקת קצב מתחילת שנות ה-70, שאלבומה היחיד לא ראה אור בזמן אמת ויצא רק ב-2010.אז נכון, ההרכב היום כבר אינו פעיל אבל התקליט חי, בועט ומלא בגרוב.

mordy laye and the group modular – the mystery of mordylaye

מארקי פאנק והראל שרייבר, הוציאו את תקליט זה על בסיס המוזיקה של מרדכי "מורדי" ליי, שככל הנראה התגורר בצור הדסה בסוף שנות השבעים/שמונים. את מורדי עצמו אין ממש דרך למצוא, מה שכן היה ברשותם היא סדרת הקלטות לא גמורות שהוא יצר יחד עם חבריו, ולפני כמה שנים התגלגלו לידיים של מארקי. המוזיקה שבקעה מהסקיצות האלה לא דמתה לשום דבר שהלך כאן בארץ אז (סוף שנות השבעים) או לפני. מדובר בשילוב של סינתיסייזרים אנלוגיים, גרוב פאנק מחוספס ופסיכדליה קולנועית.

 

תגובות