מגזין

"The Doors על קיגל" - לשחרר את התודעה עם חזנות וקטלוג של איקאה

Greedyadam, הטריו של נועם ענבר, אדם שפלן ואריאל ערמוני, בוחן את גבולות התודעה והיצירה ומחבר עולמות שונים של רוח ומוזיקה

מאת נמרוד הלברטל. 25-03-2014

תגיות: המהפכה השקטה, Greedyadam, נועם ענבר

 

מעטים ההרכבים שלוקחים את המאזין לחוויה רוחנית טוטאלית. שכל שיר הוא מסע מופלא אל תוך התודעה והכל, דרך נקודת המבט האומנותית של היוצר. כך הם Greedyadam. טריו המורכב מנועם ענבר ‏("הבילויים", "אוי דיוויז'ן"‏), אדם שפלן ‏("The Girls" והרכבים רבים נוספים‏) ואריאל ערמוני ‏("פיסוק רחב"‏). לדברי ענבר, הפלטפורמה של ההרכב, "מאפשרת להם לעשות נסיונות במוזיקה וטקסטים. מקום פתוח לניסיונות".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב האלבומים החדשים לפייסבוק שלכם

 

בעשייה שלהם הם מנסים לחקור סוגים שונים של מוזיקה ואת גבולות יכולת היצירה שלהם וכל זאת תחת נרטיב פסיכודלי המלווה כל שיר. בפראפרזה על הקסלי, מדובר בניסיון לפתוח את דלתות התודעה באמצעים של דת שאתה מנכס אותה ומפשיט אותה מהסממנים הרגילים שלה. "The Doors על קיגל", מגדיר זאת שפלן. מעין שילוב של חזנות וטריפ הופ.

 

כחלק מאותו תהליך חקירה, הם מתעסקים עם טקסטים שונים ומגוונים: מ Rozo De Shabbos החסידי, דרך טקסטים של גינסבורג ועד ג'יבריש המורכב מקטלוג של איקאה. בנוגע לטקסטים של הלקה אומר ענבר: "יש קשר עמוק בין המסורות המיסטיות השונות". ומוסיף: "בין החסידות לבין המסורת הבאולית של זמרי הרחוב בבנגל. כולן עוסקות בשחרור התודעה".

 

כל אחד מהשלושה מגיע מכיוון אחר של היצירה, אך העבודה המשותפת מאפשרת לכל אחד לקבל ולתת ביטוי ליכולות האישיות שלו. נועם ענבר עם קולו המזכיר את היבבה היידישיית, אדם שפלן בקול וניגון המחבר בין פולק-רוק לפסיכדליה ואריאל הרמוני שמכשף את התופים אך מגוון עם כלים נוספים כגון קסטנייטות מרוקאיות.

Greedyadam יופיעו מחר (שלישי) בלבונטין 7 בתל אביב.

 

האזינו לאירוח המלא של Greedyadam בתוכנית "המהפכה השקטה"

תגובות