מגזין

מחממים מנועים לקראת הגעתם של מייק פאטון ו-Tomahawk

הסופר גרופ של פאטון הוציא השנה אלבום רביעי, וכחלק ממסע ההופעות העולמי הם נוחתים בישראל. סיבה מצוינת לעשות קצת שיעורי בית

מאת אמיר עטר, אורלי יעקובי, קול הקמפוס. 24-07-2013

תגיות: אורלי יעקובי, אמיר עטר, קול הקמפוס, מייק פאטון, Tomahawk, הארץ

 

צילום: יחצילום: יח"צ

לא הרבה זמן אחרי שמייק פאטון וחברי Faith No More החליטו לסגור את הבאסטה אי שם בסוף שנות התשעים, ההרכב השני הכי מוכר שלו, Mr. Bungle, גם הוא נקלע למשבר פרסונלי והגיע לסוף דרכו. בנקודה הזאת בחייו הקים פאטון את ההרכב Fantomas ואיתו התמקד במחוזות האקספרימנטליים של המוזיקה. ב-1999 הם הוציאו את אלבום הבכורה בלייבל Ipecac שאותו פאטון הקים במטרה להוציא את אלבומי ההרכב.

לא עבר הרבה זמן ופאטון הרגיש שהוא ממצה את החיפושים שלו במחוזות המטאל האקספרימנטלי, ושחסר לו משהו פחות כבד ויותר נגיש וישיר שיתן לו ולקהל פורקן קליל יותר בהופעות, המשבצת שפיית' נו מור מלאה בעבר. וכך, בשנת 2000 הקים פאטון יחד עם הגיטריסט דוויין דניסון את ההרכב Tomahawk, לאחר התכתבות והחלפת רעיונות מוסזיקלים.

אפשר להגדיר את טומהוק כסופר-גרופ מכיוון שכל החברים בה הם מוזיקאים מנוסים שזכו ללא מעט הצלחה. דניסון עצמו היה חבר בהרכב הנויז האגדי The Jesus Lizard בשנות התשעים, המתופף ג'ון סטנייר ניגן בהרכב ההארד-קור Helmet והבאסיסט קוווין רוטמאניס ניגן באותה תקופה עם ה-Melvins.

עשו לנו לייק וקבלו את הרבה מוזיקה לפייסבוק שלכם

ב-2001 יצא אלבום הבכורה של טומהוק שהכיל קטעים קצרים ולא מתחכמים שהגיעו לפזמון מהר מאד ואף לפעמים הסתיימו מייד לאחר מכן.

שנתיים לאחר מכן, ב-2003, יצא אלבומם השני Mit Gas בו הלהקה פתחה את אופקיה לצלילים נוספים ואווירתיים בהפקתו, דבר שהקנה מימד נוסף ומעט מאיים לכל האלבום.

לאחר הפסקה יחסית ארוכה שבה הבאסיסט רוטמאניס עזב את הלהקה, החליט הגיטריסט דניסון לחקור את שורשי המוסיקה של הילידים האינדיאנים בארצות הברית. כך נולד אלבומם השלישי Anonymous שיצא ב-2007.

באלבום זה, שאף מוגדר במקומות מסויימים כאלבום קונספט, הלהקה התבססה בעיקר על מוטיבים אינדיאנים שבטיים ובסיסיים שמסביבם הם פיתחו קטעי רוק מהפנטים ומלאי אנרגיה.

מכיוון שהלהקה נמצאה בשלב זה בהרכב חסר ונטול באסיסט, האלבום לא זכה לתמיכה של מסע הופעות וכל אחד מחברי הלהקה ניצל את הזמן להתמקד בפרוייקטים אישיים או שיתופיים אחרים. המתופף סטנייר חבר להרכב רוק-אלקטרוני נסיוני בשם Battles איתו הוציא עד כה שני אלבומים משובחים.

פאטון התמקד באותה תקופה בהלחנת פסקולים לסרטים, הוא גם הוציא את פרוייקט הסולו של קאברים לשירי פופ איטלקיים ישנים בשם Mondo Cane, לאחר שנים שהחומרים הללו שכבו במגירה ואף הספיק להתאחד מחדש עם פיית' נו מור ולתור את העולם (פעמיים).

דניסון הצטרף להרכב רוק-דרומי בשם The Legendary Shack Shakers ולנגן עםההרכב האלטרנטיב-קלייזמר\בלקני Firewater (כן, יש חיה כזו).

טומהוק חזרו לפעילות ואף צירפו להרכב את הבאסיסט טרבור דאן שניגן עם פאטון במיסטר באנגל ופאנטומס בעבר והתכנסו להקליט את אלבומם הרביעי Oddfellows שיצא לעולם בתחילת שנת 2013.

הסינגל הראשון שיצא מהאלבום, Stone Letter, הוא אחד מהקטעים הכי ישירים ו"רגילים" שפאטון וחבורתו הוציאו מזה זמן רב. האלבום כולו מהווה מעין חזרה לרוק בסיסי ופשוט לאחר הרפתקאות מעט יותר נועזות שהחלו באלבום Mit Gas והמשיכו באלבום Anonymous שממש פרץ קרקע חדשה מבחינתם.

טומהוק יגיעו לארץ על גבו של מסע ההופעות לאלבום Oddfellows, אך עיון ברשימות השירים שמככבים בהופעות הלהקה השנה מבטיח מקבץ מהנה של מיטב הקטעים מכל שנות הפעילות הרבות שלה ואף כמה הפתעות.

האזינו לספישל Tomahawk עם אמיר עטר ואורלי יעקבי

 

תגובות