מגזין

קרן אור

במופע השקת אלבום הבכורה של רותם אור, אופיר בלום גילה יוצרת שלא מפסיקה להתפתח ולהפנט

מאת אופיר בלום. 25-05-2012

תגיות: אופיר בלום, עמית ארז, רותם אור, hard magic

 

צילום: אלן אוזן, יחצילום: אלן אוזן, יח"צ

רותם אור היא קסם התפתחות. מישהי שאתה צריך לראות בהופעה יותר מפעם אחת כדי להעריך את הדרך שהיא עוברת. מופע ההשקה לאלבום הבכורה שלה, Hard Magic, הייתה הפעם השניה שראיתי הופעה מלאה שלה. אם בראשונה היא הייתה מופנמת והאווירה הייתה מעט יותר אינטימית, במופע ההשקה ב"תמונע" היא הייתה לפתע משוחררת, נעה קצת יותר על הבמה. האווירה עדיין הייתה אפלולית ומסתורית, אבל זה נדמה שאור מתרגלת לידיעה שיש מולה קהל שאוהב אותה ונהנה ממנה.

קטעי הקישור שיצאו מהמחשב של אור היו חשובים ומשמעותיים להופעה. הם לא באו רק על תקן עיבוי המשמעות של שיריה, כפי שהם באים לידיי ביטוי באלבום. הם גם שימשו כלי עזר לאינטראקציה של אור עם הקהל. היא לא הייתה צריכה לדבר הרבה מעבר למילות תודה חמות לאחר כל כמה שירים. קטעי הווקאל המוקלטים ב- This Is What You All Came For וב- A Little Bird In Your Ear היו הרבה יותר מהאלמנט המגניב שהם באלבום. בהופעה, הרגשתי שהם מעניקים לקהל מעין הסבר מרומז על השיר.

האינטימיות בהופעה של אור עמדה כקונטרה להרכב שליווה אותה, דבר שהורגש בחילופיי המבטים בינה לבין דן קרטמן, שהיה אנרגטי ואמוציונאלי בכל פריטה על הבס ובכל קול ליווי שתרם להופעה. רן יעקוביץ' על התופים גם היה סוג של ספקטיקל חבוי, בעודו מנגן בו עם מעין קסטנייטות במקום מקלות, מחליף מקלות תיפוף בשבריר שניה ומבצע עוד מיני מולטי-טאסקינג מהפנטים. כל אלה סיפקו להופעה את מגוון הצלילים מ- Hard Magic, שלא חשבתי שיוכלו להיות משוחזרים בלייב. 

כשעמית ארז, ידיד ותיק של אור עלה על הבמה להתארח, אור נראתה עוד יותר נינוחה ובטוחה בעצמה. הם ביצעו יחד שני שירים, כשארז מפגין לא רק את כישורי הגיטרה המקסימים שלו אלא גם את הפרפקציוניזם שלו; זה שהוביל אותו להתחיל מחדש אינטרו גיטרה לאחד השירים, מה שגרר כמה בדיחות על הבמה ואפילו רימשוט תופים מצד יעקובוביץ'. זאת הייתה דקה קומית משהו בתוך כל החזות המסתורית של ההופעה, משהו שבוודאי לא היה מכוון אבל היה מאוד מהנה לראות. למרות שהיא הייתה מאוד ממוקדת בביצוע השירים, אור לא סבלה מרצינות יתר על הבמה אלא פשוט זרמה עם הקסם שהיא יוצרת, קסם שמתגבר משיר לשיר, מהופעה להופעה.

תגובות