מגזין

רעש שחור

איתי הררי הבין שכרגע הבלק קיז לא מתכוונים להגיע לישראל ולכן תפס אותם בהופעה בלונדון. הוא חזר לארץ עם מסקנה שהם לא רק להקה מעולה, הם גם יודעים לתת הופעה חיה

מאת כתבי חוץ. 05-07-2010

תגיות: The Black Keys

רעש שחורPhoto By: muzikspy

כתב: איתי הררי

ביקר לי שכל הסיפור הזה קרה בטעות. תכננתי לטוס ללונדון בשביל לראות את פרל ג'אם פותחים את פסטיבל  Hard Rock Calling בהייד פארק, פסגה מוזיקלית וכמיהה של שנים משל עצמה, והנה שבוע לפני הטיסה אחותי זרקה משהו על ללכת לראות את הבלק קיז בנובמבר בבריקסטון אקדמי. החלטתי לחפור קצת, אולי הם בלונדון בשבוע המדובר? מתברר ששבע שעות אחרי שאני נוחת, צמד המוזרים מאוהיו מנגנים ב- Roundhouse, מקום ששימש בעבר כסככה לתיקון מנועי קיטור והיום מהווה בסיס להופעות חותכות קצה. שלוש שניות של התרגשות ראשונית עברו עד שהבטתי ימינה על המסך והבנתי שהמופע סולדאאוט כבר לפני שבועות. אז במקום 18.5 פאונד שילמתי 56 פאונד ו-10 פני ב - eBay. לעזאזל עם זה. הייתי שם גם 1000 פאונד על ההופעה הזו.

לונדון. בסביבות שמונה בערב נכנסתי פנימה וטיפסתי במעלה המדרגות לעבר הרחבה המרכזית. מבט אחד על המקום הספיק לי בשביל להבין שאני הולך לצפות בהופעה פנומנלית. הבניין המעוגל בשילוב עם עמודי התמיכה והתקרה הגבוהה, מייצר סאונד מיוחד כל כך שלא נתקלתי בו בשום אולם הופעות אחר. לאחר מופע חימום מעט ארוך מדי, אך עדיין נותן בראש, של בחור בשם Pete Molinari , הוחשכו האורות ואנשי ההפקה החלו לעמול במרץ על הכנת הבמה למופע המרכזי.

אז ככה: פטריק קרני יושב בקדמת הבמה מצד שמאל של הקהל על משטח מוגבה, דן אורבך על גיטרות ושירה מצד ימין. החלק הראשון של ההופעה כולל אך ורק חומרים ישנים ורק את שתי החיות האלה על הבמה. השיר הראשון שבו באמת נפל לי האסימון שאני בהופעה של הבלק קיז היה 10A.M Automatic, השיר השלישי. זה פשוט לא ייאמן אלו כמויות של רעש מלודי ואנרגיות בועטות יכולות לייצר שתי נפשות. ברשותכם, בואו נקדיש רגע לפט קרני המתופף. ידעתי שהוא מתופף אגרסיבי, הרי ראיתי את ההופעות ביו טיוב בדיוק כמוכם. אז זהו, שום דבר שראיתי לא הכין אותי לקוף המגודל הזה שמאבד את המשקפיים שלו במהלך השיר הראשון ולא מפסיק לחבוט בתופים במשך קרוב לשעתיים. זו לא חטיבת קצב, זאת אוגדה של איש אחד. והנה לימינו החתיכה המשלימה, דן אורבך, שאיבד הרבה משקל מאז הימים האפלים של Attack & Release ובהחלט נראה ונשמע בכושר שיא. האינטראקציה שלו עם הקהל כוללת בעיקר שלל תודות על האירוח המעולה ועל כמה כיף לנגן בלונדון. לא לא מר אורבך, תודה לך.

לאחר הקטע הראשון של הערב, שבו כאמור מופיעים רק שניהם על הבמה מצטרפים אליהם עוד שני נגנים: בסיסט וקלידן. הם על הבמה, אלמונים ונטולי שם, אך ורק בשביל לנגן את החומרים החדשים מתוך Brothers. הבודדת הראשונה מתוך יצירת המופת הזו הוא השיר Tighten Up, עם השריקות בפתיחה. בשלב הזה הקהל כבר ממש מתחיל להשתולל, אבל בצורה בריטית כזו, אפילו מנומסת אפשר להגיד. מיד לאחר מכן מגיע הסינגל השני מתוך האלבום, Next Girl. ההבדל המשמעותי ביותר בתוספת כוח האדם הזו הוא שהשירים נשמעים קרוב למקור, אך הצמד לוקח את הבסיס המעולה הזה ודוהר איתו למחוזות הרבה יותר רועשים.

הבלק קיז, מעבר להיותם צמד מוזיקלי בעל סאונד מיוחד ומאופיין כל כך, הם גם חיית הופעות מדהימה ביכולות שלה. האנרגיות בהופעה שלהם זורמות אל כלי הנגינה, משם למגברים ולאוזניים ואז ישר ללב, שם הן מעובדות באופן מעורר השראה ושולחות בך זרמים, אשר נשארים איתך במשך ימים לאחר האירוע.

תגובות

  • כל מילה בסלע

    לפני שבוע באמסטרדם, פרדיסו. אותו דבר פחות או יותר, רק ווניו מעט פחות מוצלח...... ולי זה עלה 20 יורו, אחרי הסולד אאוט. יותר פשוט לחכות בכניסה למישהו שרוצה להיפטר מכרטיס..(-;

    דקסטר בוכניק, 07-07-2010 11:45

  • רשמתי :)

    ותמיד יש כאלה אה? סבבה, שנה הבאה.......

    איתי הררי, 07-07-2010 20:58