מגזין

הטרמפולינה של תומר יוסף ובנו הנדלר

דניאל קיסלוק ועדית אפרו אזולאי ראו וחוו את טרמפולינה. היה מקפיץ

מאת עדית אזולאי, דניאל דוני קיסלוק. 30-12-2009

תגיות: הטרמפולינה

הטרמפולינה של תומר יוסף ובנו הנדלרצילום: יחסי ציבור

קיסלוק: קצת לפני יציאת האלבום השלישי של הבלקן ביט בוקס, בעוד חודשיים בערך, מוצאים תומר יוסף ובנו הנדלר זמן לקפוץ על הטרמפולינה שלהם. הטרמפולינה היא צמד בלקן-ג'יפסי-רגאיי-רוק עם השפעות של מוזיקת-עולם (כאילו מה שאמרנו עד עכשיו לא מספיק...). בנו הנדלר אחראי על ההפקה המוזיקלית ותומר יוסף על המילים שנוצרו תוך כדי השעות הארוכות שבילו השניים ביחד באולפן. אחרי ההצלחה הבינלאומית של הבלקן ביט בוקס הם הבינו שיש להם כמה דברים (חשובים!) להגיד לקהל המקומי.

אפרו: כבר חודשיים שאני מפספסת בעקביות את ההופעות של טרמפולינה, עד שסוף סוף הגיעה השעה המיוחלת. מיד ולפני הכל חייבים להגיד: תומר יוסף הוא אחד הפרפורמרים הכי כריזמטיים במזרח-התיכון והסביבה, שלא לדבר על האג'נדה החברתית שלו, שהיא מאוד יוצאת דופן בנוף המוזיקלי המקומי. הוא שר, מפלרטט עם הקהל, קופץ, מתופף, מפרק אנרגיות שדומה שאינן נגמרות, וזה עוד בלי להזכיר את התיקלוט שלו אחרי ההופעה. והטרמפולינה היא באמת טרמפולינה, אי אפשר לעמוד במקום מהרגע שמתחילה ההופעה. הגוף חייב לזוז כל הזמן, התופים שוטפים את הכל ומקפיצים את כולם. 

קיסלוק: כשראיינתי את תומר באולפן שאלתי אותו למה קוראים לפרויקט טרמפולינה. הוא ענה: פשוט, כי זו מוזיקה לקפוץ איתה. תומר, איש במה משופשף ורענן בו-זמנית, סחף את הקהל וידע לתת הרגשה של בלומפילד גם כשהקומפורט לא היה מלא. היה קצת מוזר לראות אותו מופיע כשברחבה יש קרחות, בעיקר אחרי שראינו את הבלקן-ביט-בוקס מופיעים מול אלפי אנשים, ממלאים כל חור וכל פינה, אבל תומר יודע איך עושים את זה, והוא נהנה מכל רגע.

  

אפרו: אז מה היה לנו שם? מוזיקה עם הרבה כוח אמרנו. מסרים חשובים להתעוררות האומה אמרנו (מישהו אמר פוליטיקאים מושחתים?). הרבה תופים אמרנו גם. ובכל זאת הרגשתי שלפעמים זה ב"כמעט", שמתחיל משהו סוחף מאוד ואז נעצר. נראה לי שזה קשור לשינויים במקצבים באמצע חלק מהקטעים, שהרגישו לי מתוחכמים מדי, כאילו בורחים בכוח משיגרה שהמאזין עוד לא התרגל אליה. חילופי הקצב מורגשים מאוד בקטעים שהם יותר בלקן-ג'יפסי-רוק ופחות בקטעים של הרגאיי והדאב שנוגנו בהופעה. וכשהטרמפולינה ניגנו דאב ורגאיי כולם בקהל התרגשו.

 

קיסלוק: השירים החדשים שהקהל עדיין לא מכיר והקצב המורכב מוסיפים קצת פלפל, לטוב ולרע. הקהל מצידו, קיבל בשמחה ובריקודים את כל מה שתומר יוסף הגיש לו כולל, כמובן, שני קטעים מתוך שני האלבומים הראשונים של תומר יוסף (תגידו משהו, אל תטוסי), שזכו לביצועים מצוינים.

אפרו: באמת מזל שהיה לי אותך להסביר לי מה אנחנו שומעים...  ושכחת להזכיר גם את הביצוע ל-"עברתי רק כדי לראות" של אסתר שמיר, שהם הקליטו לפרוייקט עבודה עברית האחרון. זה היה ממש פששששששש, ממש!

 

קיסלוק: מי שהגיע לשמוע את הבלקן-ביט-בוקס או את תומר יוסף הישן קיבל קצת משניהם בתוספת חומרים חדשים, בעיקר כאלו שכיף לזוז איתם. אילו רק היה הקומפורט מלא זה היה יכול להיות ערב שקשה לשכוח.

 

אפרו: אחרי ההופעה הובטח, כאמור, די-ג'יי סט של בלקן ביט בוקס סאונד סיסטם שהם כמובן תומר יוסף ותמיר מוסקט. אנחנו כבר הלכנו משם (בכל זאת, אחת וחצי בלילה), אבל מי שנשאר בטח זכה לחוויה מזככת במיוחד. אני זוכרת את הסט שלהם בבלוק לפני כמה חודשים, היתה מוזיקה מנענעת אגנים ושמחה ביותר.

 

קיסלוק: אם ככה אין לי ברירה, אני אצטרך לבדוק את זה בהופעה הבאה.

תגובות

  • האנרגיות

    אז כן המקום היה ריק, המוזיקה הייתה קצת מקוטעת במעבר משיר לשיר היו כמה מקצבים שקשה לרקוד אותם ברגע הראשון אבל אני הגעתי לשם לבד, הלכתי משם לבד ובין לבין נהנתי תומר קלט אנרגיות חלשות מהקהל - תפס אותם - והרים אותם למעלה (ולא לשכוח את השיר שלו "בתוך המיים) big up

    השלישית שהייתה שם, 30-12-2009 10:48