מגזין

החניון מלא!

נתי חסיד חזר מהופעתו של צ'ה (הישראלי) שיצר לו מהפכה קטנה עם חברים רבים שעלו ללוות ולתמוך

מאת נתי חסיד. 31-12-2009

תגיות: 51%

החניון מלא!צילום: יחסי ציבור

אין הרבה ראפרים טובים בארץ. מתוכם אין יותר מדי האוחזים באמירה כלשהי. צ'ה חיכה בצד כבר 4 שנים - כחלק מהקולקטיב האינטליגנטי 51% הוא תמיד נתן את הצבע שלו בשירים, אבל תמיד הסתקרנתי האם הוא יכול להחזיק סוליקו על הבמה.

ובכן, הסאבליים התמלא לכבוד המהפכה הקטנה של צ'ה (הישראלי), שצייר מהבמה תמונות של אדם המסתכל על החברה מהכסא בחניון בו עבד. הראפ שלו לא מתהדר בפלואו מתוחכם ומורכב, הוא רוצה שהקהל יקשיב ויעכל כל מילה היוצאת מפיו. וזה עובד. האורחים המכובדים - נועה פארן, בזוקה וגם הרכב האב 51% - עלו וירדו מהבמה ופלפלו את השואו, אבל הייתה זו דווקא זמרת הליווי מור וולקוביץ' שהצליחה לגנוב את לב הקהל בקטע סולו מרגש שהפגין יכולות בס מרשימות. הזמר שי עמר גם עלה ללוות פזמון מצוין לשיר שמצליח לתאר את "המצב" במדינה מבלי להישמע כמו הטפה ציונית ששמענו מלא מעט ראפרים מסוג אחד, או לנשוק לגדה השמאלית כפי ששמענו מלא מעט ראפרים מסוג שני. הוא מציג את היכולת שלו לכתוב שירים אוניברסליים בזכות המשפט הזה שמלווה את היום-יום שלנו כבר כמעט 62 שנה - "זו תקופה כזאת...". גם "השיר האחרון" שמסמפל קטע של קרן אן, מצליח לבלוט בתוך ים השירים המוקדשים לחייל חטוף אחד שכולנו מייחלים שיחזור. אולי זה בגלל ההגשה הכואבת של צ'ה, שדרך הקול המיוחד שלו מצליח לגעת ברגש כמו שמעט מאוד ראפרים יכולים.

כשהוא שר לבחורה שעוברת מול עיניו בחניון כל יום, אך לא יודע איך להתקרב אליה "בואי תשני את המזל" - קשה שלא לסמפט אותו - מדובר באחד מרגעי האוטוטיון (תרגום: האפקט הרובוטי ששמים על הקול) המיוחדים והקליטים ששמעתי בעברית. ללא ספק עבודת הפקה מרשימה של יוסי "ג'וסף" כהן שגם הפיק את כל האלבום.

לקח לו הרבה זמן, לבחור, לעצב את החזון שלו. אבל אוטוטו האלבום "החניון מלא" בחוץ ואנחנו הרווחנו קול חדש ומעניין להיפ הופ העברי.

והוא גם יודע להחזיק במה לבד, מסתבר.

תמונה חיצונית: StarbuckGuy

 

תגובות

  • אין ספק משמיעה של בואי תשני את המזל שהבחור מוכשר!!

    אחד מהחניון, 02-01-2010 18:39