מגזין

Big in Japan

הפסנתרנית היפנית, הירומי הגיעה לביקור בישראל. גל רודיטי נשבתה בקסם המלטף שאפף את הופעתה

מאת גל רודיטי. 16-11-2009

תגיות: Hiromi

Big in Japanצילום: יחסי ציבור

הגענו להאנגר 11 שהתקשט במסך אדום, ספוטים סגולים, וטמן בקרבו קהל הטרוגני שנע משגריר יפן ועד לילדים עם ראסטות וחולצות של ג'וליארד.

האווירה הייתה חגיגית, בעודם מחכים בקוצר רוח להגעתה של הירומי, הנוכחים במקום בחנו את הסט-אפ שכלל פסנתר כנף ושני סינתיסייזרים מעליו ומצידו.

הפסנתרנית היפנית בת ה-30 שמאחוריה 5 אלבומים רעננים, הספיקה להרשים רבים וטובים מצ'יק קוריאה ואחמד ג'אמאל ועד למנכ"ל חברת ניסן.

היא עלתה לבמה לבושה בשמלה עם הדפס כלניות, סניקרס כסופות ופרח עצום בשיער ובחיוך של מבוכה אמרה שלום והכניסה את הנוכחים למסע מרתק שהתפתל במשך השעה וחצי הבאות

לא היה רגע בו חשבתי על משהו אחר כיון שהירומי והסופר גרופ שלה לא הפסיקו לחדש, לרגש ולהפתיע במורכבות הריתמית של הקטעים ובתיאום שביניהם.

שלא כנהוג בהרכבים שמבוססים על סולואיסט, הירומי נותנת הרבה מקום ומרחב ביטוי לנגנים שלה - הבסיסט האנגלי הכובש באדישותו ובקלילות שבה הוא שומר על הקצב המורכב (עוד יותר מהמתופף). הגיטריסט האמריקאי בעל הסאונד הנושך - מלטף, והסולנים שנעים בין מינימליזם לטירוף. המתופף הברזילאי שמנגן ממש מלודיה על התופים הם יותר. כל אלו הם יותר מאשר רק תפאורה יפה לפסנתרנית עצמה, שהיא פשוט קסם.

בפשטות ילדותית היא ניגשת לפסנתר, משתעשעת בו, מכניעה אותו לרצונה שלעיתים נראה כבלתי נתפס. העיבודים שבוצעו הלכו הכי רחוק שאפשר (my favorite things, carvan)  כאשר רוב הקטעים המחישו סטנדרטים גבוהים ביותר.

כל זאת היה טוב ויפה, אך מה שריגשה היא היכולת של הירומי להשתהות על פרזות פשוטות ויפות באותו האופן בו היא מפיקה מלודיות משוגעות. המימיקה בה היא מלווה את כל ההופעה גם כן בלטה באופן ניכר.

היא עצמה מתרגשת כילדה, קופצת, רוקדת ומחייכת באקסטזה - אין אחד שיכול להישאר אדיש לחיות שכזו.

 

הירומי הופיעה ב-14/11, בהאנגר 11, תל אביב.

תגובות