מגזין

לכלוך באוזן

כבר תקופה לא קצרה שלאון פלדמן מנצח על ערבי חשיפה להרכבי אינדי מקומיים. רות פרל בבדיקת הלכלוכך הזה שכולם מדברים עליו

מאת קול הקמפוס. 03-11-2009

תגיות: לאון פלדמן, לכלוך באוזן

לכלוך באוזן

כתבה מאת: רות פרל

כבר יותר משנה שמתקיימים באוזןבר ערבי "לכלוך באוזן", שבינתיים יצא להם שם של איכותיים.

כל ערב כזה זוכה לנושא שלפיו נבחרים ההרכבים שיופיעו. בדרך כלל מדובר בהרכבי אינדי מוכרים לצד להקות מצוינות שעוד לא זכו לחשיפה. "לכלוך פסיכדלי באוזן" שהתקיים ביולי למשל, כלל בין השאר הופעות של "אנרגיה חולנית", "תעני אסתר" ו"ריליף". ערב הרוקבילי שהתקיים במאי, כלל לא פחות משמונה הרכבים, ביניהם "רוצי בובה", "בנדיקט" והופעת הבכורה של ההרכבCome On Baby Don't Say Mabies The.

יותר מהכל, אפשר לומר שהקונספט המאחד הוא האיש שמאחורי ערבי לכלוך באוזן - לאון פלדמן המוכשר. זו תופעה די מדהימה שמדי חודש אנשים מגיעים בהמוניהם לראות להקות שהם לא מכירים. בסופו של דבר אפשר להסביר הצלחה כזאת בלקטור מוצלח.

"לא תמיד קל למצוא דברים מיוחדים" אומר לאון, "ולעשות כל חודש פסטיבל זה די שוחק. אבל כיף לעשות את זה באוזןבר שהוא בית נחמד. חשוב לציין שחלק גדול מההצלחה היא בעקבות אסף בילט, שאחראי על העיצוב. הויז'ואלז שלו ממש עושים את זה". וזה נכון, הפליירים שבילט מעצב, כמו גם סרטון הפרומו שלו לערב ה"אול סטארז" שהתקיים בספטמבר, משלימים את החזון הקונספטואלי של "לכלוך באוזן".

ביום שישי האחרון, הערב ה- 12 במספרו, נרשמה עוד הצלחה. שם הערב היה "בבלאון" -  חמישה הרכבים, כל אחד שר בשפה שונה. מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשמוע רוק בערבית או ספרדית?

היינו בין הראשונים כשהגענו באחת עשרה, אבל תוך חצי שעה המקום התמלא לחלוטין, ועל כך יעידו שלל סימני הדריכה שעיטרו את הנעליים שלי בסוף הערב.

 כבר לא פעם שלאון מצליח להביא לתודעה להקה מצוינות. הפעם, בשבילי לפחות, זה קרה עם להקת "חלאס".

"חלאס" התחילו לנגן בעכו ב-1998, והם משלבים סגנונות בין מטאל קלאסי למוזיקה ערבית. חברי הלהקה  הם הסולן בסאם בירומי, הגיטריסט עבד חתחות, המתופף פאדל קנדיל והבסיסט דני רוסטר, שגם מתפקד כמפיק. ההרכב הוציא שני אלבומים בשנים 2003 ו-2008.

הם עלו על הבמה לבושים בשחור , חוץ מרוסטר שנראה כמו החבר החנון (אך החמוד) שלהם.

בסיומו של השיר הראשון, שהצליח להקפיץ את הקהל, שאל בירומי: "חומוס, צ'יפס, סלט?" ההומור שלו ושל שאר חברי הלהקה ניכר בהמשך.

הם המשיכו עם סט כיפי, ונראה שחברי הלהקה, כמו הקהל, מאוד נהנים. אחד ההיילייטים היה קאבר לשיר של אום כולתום. "שיר ארוטי" לדברי בירומי, שלאחר מחשבה הוסיף "הם היו עושים סקס בשנות ה-50 תאמינו או לא", וכך גם היה הביצוע לשיר, סקסי ועם אנרגיות גבוהות.

את שמו של השיר האחרון הציג בירומי בערבית, אבל חתחות לא וויתר, וביקש ממנו לתרגם עבור הקהל. "בן זונה" סינן בירומי בחיוך, ונאבק עם הכותרת שכנראה לא עוברת תרגום - "המזל של הצדק עקום". למרות מחסום השפה קל להתחבר ל"חלאס", והצדק כנראה באמת עקום אם לא שמענו עליהם קודם.

לפנות בוקר דידינו הביתה, מרוצים ומחכים כבר לערב הבא. שמענו שזה יהיה ערב בנות עם כמה מהמוכשרות שבארצנו. נשאר רק לחכות.

"לכלוך באוזן" מתקיים במועדון האוזןבר, תל אביב.

 

תמונת תוכן ותצוגה: nutmeg66

תגובות

  • תודה

    לאון, 13-12-2009 13:31