מגזין

התעמלות אומנותית

תמר אייזנמן עלתה להופיע על הפרקט של האברקסס במסגרת חגיגות קול הקמפוס. מאור בוכניק מעודד מהטריבונה

מאת מאור בוכניק. 10-09-2009

תגיות: תמר אייזנמן

התעמלות אומנותיתצילום: נעה מגר, ינאי יחיאל

בפינת מועדון האברקסס, בין הבר לשירותים, מונחת מכונת כתיבה ישנה מדגם קונטיננטל 340. קלאסית כזאת, עשויה מתכת אפורה וקרה, וכבר שנים שלא בשימוש, יבשה לחלוטין מכל טיפת דיו על הגלופות שלה, ועם מכניקה מקרטעת. בסמוך למכונת הכתיבה, על במה קטנה, ניצבת מכונה נוספת, שגם כן מייצרת מילים בקצב. נקרא לה מכונת הגרוב. המכונה הזאת, בניגוד לקונטיננטל החבוטה, דווקא עשויה בשר ודם ומקרינה חום ועסיסיות.

מיס תמר אייזנמן דילגה בקלילות לבמה, רגלייה דקיקות ושיערה אסוף. היא סוחבת על עצמה גיטרה חשמלית במשקל קילוגרמים בודדים, וחוץ מזה מטען חורג של איזה טונה וחצי גרוב.

האלבום החדש של אייזנמן - Gymnasium - עדיין בהרצה והוונדרוומאן תופרת את הארץ לאורך ולרוחב, חורשת במות קטנות וגדולות. בחודש הבא גם אפשר יהיה למצוא אותה מארחת את דני סנדרסון בפסטיבל ערד המחודש.

בג'ימנאזיום, אולם ההתעמלות שלה, אייזנמן עבדה קשה; ההיפ-רוקרית הזיעה, שרפה קלוריות שמרה על קצב פעימות לב גבוה, והתוצאות הגיעו לבסוף. פרט לאלבום המקפיץ שלה, משטר האימונים האינטנסיבי על הבמות גם הוריד מהגברת כל גרם מיותר של שומן. העסק כל כך מהודק ומתוקתק; כל מחיאת כף במקום, כל מכה על הסנר מגיעה בול בזמן. מרגישים שהבחורה נתנה שעות בג'ים.

אייזנמן, כמו כל ספורטאי, מכירה בחשיבות התזמון. תשאלו כדורסלן שדפק שלשה אחרונה עם הבאזר, תשאלו אצן שלקח מדליה בפוטו-פיניש, או קופץ לרוחק שמנתר שנייה לפני שהוא חוצה את הקו. כמו שחאבייר סוטומאיור, הקופץ לגובה האגדי מקובה, זכה לקבל מחיאות כפיים קצובות, רגע לפני שהיה מתחיל את ריצת הזינוק שלו, כך אייזנמן פתחה את ההופעה עם הקטע Sun וסימנה לקהל להצטרף אליה עם האנדקלאפ.

אל הצמד הקבוע של אייזנמן - אביב כהן השני בתופים ומיקי ורשאי בבס, הצטרפו צמד הנשפנים מעיין מילוא וגל דהאן. החמישיה הפותחת על הפרקט, עכשיו אפשר להתחיל. נראה שגם אייזנמן נהנת מהמשחק בג'ימנאזיום. מדובר באחת הגיטריסטיות המקצועניות בארץ. ליגה אחרת. הטיימינג שלה עובד כמו שעון שוויצרי כשהיא נכנסת ויוצאת עם הגיטרה, מושיבה את המילים במקום הנכון. גם במאני-טיים של המשחק החבר'ה העבירו סולואים מאחד לשני והחליפו מסירות בג'אם שעבר מקצה לקצה של הבמה. פרשני ספורט קלישאתיים קוראים לזה חדוות משחק, או "תנועה נהדרת ללא כדור". או בפשטות, רוק פראקסלנס

בנאמבר Hit Me אייזנמן שומרת על טונוס שרירים; טקסטים כמו I guess that I'll help us by doing this for both of us הם תזכורת לאותם רגעים שצריך לספוג בהם קצת כאב, כדי להרגיש חי. נואו פֵּיין נואו גֵיין, וזה תופס גם לגבי שריר הלב.

שיעור מספר אחד במבוא לפיזיקה: ככל שעולה רמת החיכוך בין שני עצמים, כך גובר החום ביניהם. דבר שגם הוכח בהופעה בתנאי המעבדה של האברקסס; הצפיפות, המגע, הזיעה, ההתחככויות, האר' אנ' בי', הFאנק והגרוב, אלו רק העלו את החום, ואייזנמן לא עזרה לקרר את העניינים. היא בעצמה נגעה בקהל והתחככה בו. גם כשעמדה בכלל על הבמה, עם שתי ידיים על הגיטרה, היא עדיין נגעה.

רגע לפני שריקת הסיום הגיע קאבר מרשים לקטע Never be the same again של מלאני סי (ספייס גירלס) בביצוע נקי, שעולה על המקור.

באוויר הדחוס והצפוף של המועדון נשמעו דיבורים - "מי זאת?, "תגיד, מי מופיעה?"

מה זאת אומרת, זו אלופת הארץ בסאלטה-מורטאלה ופליק פלאק בורג צוקאהרה באוויר, של נבחרת הרוק הישראלי.

תמר אייזנמן הופיעה באברקסס, ב - 6 לספטמבר.

תגובות

  • ירידה לשפגאט נתת בסגיר הזה שלך, מר בוכניק

    שרהג'ונס, 10-09-2009 20:03

  • אין עליה

    תיאור ממצה בהחלט. פשוט תענוג לקרוא.

    דקסטר בוכניק, 10-09-2009 23:37

  • הקיצר אהבת?

    נו.., 11-09-2009 01:33

  • מהממת מהממת

    מהממת מהממת

    גיא , 11-09-2009 03:58

  • היה פגזי !

    שירי, 11-09-2009 15:29

  • בהחלט מהממת !

    שיר, 11-09-2009 22:38