מגזין

קולג' אוף מנג'מנט

מה היה בעוכריהם של נסיכי האינדי מברוקלין? הנכונים להיום חשפו אמש גם צד הפוך: אובדן עניין מהיר ודינמי ביצירה שלהם עצמם. שרין לוי ביקרה בצד האלקטרי של הפארק

מאת שרין לוי. 03-09-2009

תגיות: MGMT

קולג' אוף מנג'מנט

כנראה שאנדרו ויינגרדן הוא האדם הראשון שהושפע מהנסיגה הנוכחית של כוכב מרקורי. יש לכך שתי הנחות הנוגעות לסולן של MGMT שיכולות לבוא בחשבון: הראשונה היא תוצאה של רוק סטאריות מיידית ומהירה, ובתור בחור צעיר בן עשרים וקצת כנראה שלא פשוט לעמוד בעומס הזה כמו גבר. השנייה היא שהוא סתם היה עייף ומאס בטחינת השירים של עצמו. תראו, אחרי השואו פורע החוק שפיית' נו מור נתנו שלשום על אותה במה בדיוק, לא קל להישאר בקצב, בייחוד כשמדובר בפער של שלושים שנות ניסיון בין שתי הלהקות - אז אוקיי, זה לא כוחות. הערב הזה היה האפטר פארטי של הערב שקדם לו - אמר חבר, אני רק כתבתי.

השניים הפכו לחמישה מינוס מפיק מתוקתק אחד, דייב פרידמן שמו. בן זוגו של ויינגרדן ליצירה, בן גולדוואסר, דגר על הקלידים כל ההופעה כשתוך כדי בקעו משם התווים האופייניים שהוגשו בעטיפת סאונד מרושלת. בסיסט שהותיר רושם דהוי וגיטריסט דווקא צבעוני יותר, על גבול קלישאת-גראנג'-לוק, שעשה מולטי טאסקינג בין קלידים, טמבורין ושייקר ומתופף עיקש אחד.

אל תבינו לא נכון: ההופעה הזו הייתה יכולה להיות סמל למה שקורה היום במוזיקה. MGMT הם מראה רלוונטית של הזמן העכשווי.  Oracular Spectacular, אלבומם הראשון והיחיד של הצמד מ- 2007 השפריץ רעננות מוזיקלית ושטף את כולם בשמחה שאין כדוגמתה. ההתפעלות ממנו דמתה להתענגות מפירות הקיץ המתוקים. אבל אמג'י לייב זה לא אמג'י אולפן או אלבום, ואמרו את זה כבר קודם. הופעה חיה שכזו גורמת להם ללכת כמה צעדים אחורה, להישמע היוליים יותר ובשלים פחות, ולהיראות חפים מכל צבע או עיטור.

הסאונד התעשייתי והמלוכלך היה אחת הנפילות בערב הזה. הוא בטח לא הלם את הקול הצעיר והמתפצפץ שמביאים לנו ויינגרדן וגולדוואסר. הסאונד היה מביך, בצורה כזו שב- Kids, כביכול אחד משיאי הערב, ההגברה לא עמדה בקשיים של עצמה ומעדה. דווקא על הקהל הצעיר והצוהל זה לא השפיע במיוחד, הוא - כלשון הביטוי המכובס - "עף עליהם" כמעט לכל אורך ההופעה. "כמעט" זה אומר למעט ארבעה קטעים חדשים שבוצעו בנוסף ללהיטים הפירותיים.

החימום של דה דאלאס גילד הלונדונים היה רגיל, לא רע, אבל גם לא חידש או הרשים במיוחד. HandShake היה יריית הפתיחה שהבטיחה ערב של שיוט בחלל ולא קיימה. במקום להתחזק ולהיטען מאהבת הקהל, אמג'י לא היו בדיוק בזון והערב הזה הלך ונחלש מרגע לרגע.

הכישרון הפנומנלי של השניים אינו מוטל בספק. אבל בכוח לא עושים דברים: לא סקס ולא סמים ובטח שלא ניאו-רוקנ'רול חי. לא בכוח, דווקא השימוש במוח שאמור היה לשלוט מהבאק ליין היה חסר. זה לא הזמן להעמיד פנים.

תמונות תצוגה ותוכן: Circuitree, Anne Helmond

תגובות

  • יש רק סיבה אחת להופעה הגרועה:

    הלהקה גרועה. כל מי שהאוזנים שלו עובדות מבין את זה.

    אחד ששומע, 03-09-2009 21:30

  • הפגזת בכותרת. זה נוגד את אמנת ג'נבה, ההפצצה הזו.

    מדמם על הבר, 03-09-2009 23:26

  • מעולה שרין. מסכים כמעט עם הכל

    אומנם דיי נהנתי מההופעה, אבל זה היה רחוק שנות אור ממה שציפיתי לו וההדרן עם kids היה ביזיוני, אנטי-קליימקס מהדהד שהיה צורך בקצת מאמץ כדי להוציא את האנרגיות שלי עליו. ואת כבר סכמת על מה לא עושים בכוח אלא במוח בפסקה האחרונה. הדבר היחיד שאני לא מסכים איתו הוא הדאלאס גילד שמאוד הרשימו אותי.

    אופיר, 04-09-2009 00:36

  • רק מתוך סקרנות, אופיר

    זאת הייתה שמיעה ראשונה שלך של הדאלאס? כי שלי כן. ויכול מאוד להיות שהמתכונת הזאת של חימום בהופעה שאמורה להיות אולטרה מגניבה כשהציפייה לה עולה על גדותיה - אם מוסיפים לזה שמיעה בתולית, אז אני איתך לגמרי ואומרת שלפעמים הרושם הראשוני לא בהכרח קובע והיי, תודה שפרגנת

    שרהג'ונס, 04-09-2009 03:41

  • כמה עצוב...

    שצדקת בכל מילה, שרין.. אכזבה עצובה.

    ל., 04-09-2009 09:53

  • כישרון פנומנלי?

    איזה כישרון? טקסטים עלובים, מוזיקה מושאלת, וחברת תקליטים גדולה שתממן מפיק דגול שיירקח מהם את הדבר הגדול הבא?

    ירונו, 04-09-2009 11:25

  • אבל,

    כתוב מצויין, מי לייק.

    ירונו, 04-09-2009 11:33

  • כל מי שטוען שהסאונד לא היה טוב טועה בגדול !!!!

    הופעה משובחת

    Ramones, 05-09-2009 15:00

  • מה שעצוב שבישראל לא יודעים לפרגן באמת

    Ramones, 05-09-2009 15:03

  • אני איתך RAMONES

    קולולו, 08-09-2009 14:10

  • RAMONES סאונד טוב ? את/ה חירש

    או שהסתובבת כל ההופעה עם אטמי אוזניים.

    שיינברגר, 08-09-2009 14:40