מגזין

פרופ רוק

לכבוד הגעתם של The Dallas Guild לארץ, שירן מוסטובוי תפסה אותם לשיחת צהריים מפוכחת, אי שם בחלל

מאת שירן מוסטובוי. 31-08-2009

תגיות: The Dallas Guild, ראיון

פרופ רוקיחסי ציבור

The Dallas Guild  הם הרכב לונדוני שמתמרן בין נתיב ה"פרוג-פופ" הפסיכדלי שאפיין את פינק פלויד בשנות ה-70 לפאוור פופ האלקטרוני של ELO. ההרכב הוקם ב-2003 בחדר השינה של סולן הלהקה Scuta Salamanca, שבנה אולפן ביתי מאולתר ממיקרופנים, גיטרה אקוסטית וכמה תוכנות. כעבור זמן מה הצטרפו גם צ'ופר הקלידן ומושיק קופ המתופף, ישראלי לשעבר עם מבטא שלא מסגיר עובדה זו.

בספטמבר הנוכחי, יראה אור אלבום הבכורה של ההרכב "Hello Darkness". האלבום יכלול אחד עשר קלאסיקות פסיכדליה מודרנית, בשילוב טקסטים המטיילים בנבכי הנפש האנושית ועוסקים בהתבודדות חברתית, פקפוק עצמי ובמסעות פסיכולוגיים למציאת השמש. את שאר הביוגרפיה ומעט מן הניחוח הבריטי הקריר שלהם תוכלו למצוא בראיון כאן למטה.

אני מבינה שהרכבתם את הלהקה ב-2003 ביוזמתו של סקוטה. איך הכרתם? איך הגיע השם של הלהקה? איך בעצם הכל התחיל?

סקוטה: "הכול התחיל מהשירים, שהתחילו סביב העובדה שהם חיכו בחלל שאקח אותם, כלומר הם באו לי בטבעיות. באיזשהו שלב כבר נוצר נושא מסוים של שיחה בין פציינט חולני לרופא שלו, דיברנו על אבחון החברה, על מה הולך בראשם של אנשים כדרך לכתוב שירים.

את השם של הלהקה למען האמת קיבלנו מחבר שלי מקנטאקי בעל מבטא דרומי כבד, שמעתי לא נכון משהו שאמר על איזשהו סינגל שנקרא דאלאס גילד אבל זה בכלל לא היה השם שהוא אמר ולא ידעתי בכלל על מה הוא מדבר, וכך נולד השם.

את צ'ופר פגשתי כשחיפשתי מישהו להתחיל איתו את ההרכב בכדי להתחיל להופיע. התחלנו לכתוב ולנסות להקליט את האלבום או חלק ממנו לפחות, אבל לא יכולנו לעשות את זה לבד. ואז פגשנו את מושיק קצת אחרי זה ונהפכנו לשלישיה בהופעות והשאר היסטוריה".

  

השיר Men In White Coats הוא שיר שהופיע בפרסומת לפולקסווגן. איך אתם מרגישים לגביו? האם אתם חושבים שדבר זה שימש כתמריץ ליציאת אלבום הבכורה? שהיום הייתם במקום אחר?

"הוא עזר לנו בשתי דרכים, בלהגיע לתודעה של אנשים וכמובן למסכי הטלוויזיה שלהם. היינו ברי מזל בגלל שהפרסומת הכילה ברובה את המוסיקה שלנו בלי הרבה דיבורים של קריין מעל וגם הייתה המכונית שם שקיווינו לקבל אחת כזאת בחינם אבל זה כמובן לא קרה לצערנו הרב. כתוצאה מהפרסומת הרבה אנשים נכנסו למייספייס ולאט לאט ראינו את מספר ההאזנות גדל בקצב. זה עזר לנו גם בדרך הפיננסית בכדי לסיים את האלבום באמת ושהוא ישמע כמו שרצינו שישמע.

היינו ברי מזל לעבוד עם מהנדס מיקסים אדיר בשם פול סטייסי ובהרבה רמות הוא אחראי לסאונד המלא, הגדול האמיץ והשאפתני. הוא עזר גם לגבש את הסאונד, כי כשעושים תקליט באופן עצמאי ספקטרום האפשרויות גדל ואז גם נהיה יותר קשה. אפשר לשים כינור וחצוצרה וכל מה שעולה על הדעת".

בדיוק, אתם רק שלושה ונשמעים ענקיים, כלומר המוסיקה שלכם עשירה ומלאה בסאונד.

"כן המוסיקה די סמיכה ופול עזר להוציא החוצה את האיכויות של הסאונד, הוא גרם לקולות שלנו להישמע גדולים ולתופים גם כן להוציא את האיכויות שלנו ולשמר את המלודיה כעצמות חשופות. זה מה שרצינו כדי להעביר את המלודיה החוצה. היא הייתה אפילו יותר סמיכה מזה למען האמת, כל אחד הביא קצת מהקסם שלו אל ההקלטות ובנינו את זה בהדרגה.

אנחנו מאוד אוהבים סינתיסייזרים אבל הם לא של תוכנה אלא מקוריים משנות השבעים והשמונים, אנאלוגיים. אם היינו יכולים להקליט את זה על קונסולת 24 ערוצים ב"אבבי רואד" היינו עושים את זה, אבל היינו צריכים לעשות את זה בעצמנו באמצעות מחשב אבל הכלים החיים הם אורגניים; תופים אמיתיים, גיטרות אמיתיות ,קולות אמיתיים, אנשים אמיתיים ושירים אמיתיים. לקח לנו שנה וחצי לסיים את האלבום. זה היה תהליך ארוך והשחרור של החומרים היה עצמאי, היינו צריכים להרוויח כסף תוך כדי ממוסיקה ועשינו זאת בכל מיני דרכים שונות. אנחנו מרוצים וגאים מהתוצאה וחושבים שזה אלבום חזק ומעניין".

  

אוקיי ,אתם מוגדרים בגבולות ה"פרוג פופ" והרוק הפסיכדלי, אתם שמחים עם זה? האם יש לכם דרך אחרת או מילים אחרות לתאר את המוסיקה שלכם?

"צוחקים ומתחילים לשחק עם המילים ואומרים פרופ פופ, פרוג פרופ. זה כל הדברים האלה, קשה להגדיר כי זה אף פעם לא כיוון לשם. בואי נקרא לזה רוק חללי ופופ רוק פסיכדלי עם השפעות שונות ומשונות, קשה להגדיר". בשלב הזה סקוטה התנתק משיחת הועידה - Lost in space.

  

אגב החלל, קראתי שהדוד של סקוטה קנה כרטיס לחלל, האם זה נכון? האם זו הייתה אחת השראות לאלבום?

צ'ופר: "צוחקים, אני חושב שהוא נולד בחללית. סבא שלו קנה 3 כרטיסים לכל החיים. האמת שאני לא זוכר בדיוק אבל נדמה לי שדודו קנה כרטיס שנתן לו את הזכות להיות על הטיסה הראשונה לירח מתי שהומצאה הטכנולוגיה לכך בשנות השישים בתקווה שיום אח הוא יוכל לממש את הזכות הזו ולהגיע לירח.וישנו גם שיר שנכתב על כך, Expectations are Fatal, על מה שקורה כשאתה מצפה להגיע לירח או לכל יעד בלתי אפשרי אחר ומה קורה לציפיות הלא ממומשות האלה".

 

הקלטתם את האלבום בתחנת מכבי אש ישנה מאחורי מפעל צעצועים נטוש, מה משך אותכם לשם ולמה? 

"כן, זה נשמע די בוהמייני. כמוסיקאי אתה חייב שיהיה לך חלל משלך ליצור את המוסיקה שלך, נדרשת ההתבודדות והמקום הפרטי בכדי לעשות זאת. מצאנו בניין שהיה תחנת כיבוי אש ישנה, איפה שפעם סוסים היו מסיעים את ניידות כיבוי האש. בקומה האחרונה שלו שכרנו חלל, אולי איפה שהייתה פעם האורווה לסוסים. זה מאפשר לעבוד בקצב שלך ועבדתי באולפנים אחרים בעיר אבל התחושה היא עדיין שאתה משכיר חלל של מישהו אחר. ככה שבמקום משלך אתה מחליט אם בא לך באמצע הלילה כשבדיוק שורה עליך המוזה איפה, מתי ואיך שבא לנו".

 

איפה הופעתם עד כה ומה צפוי לנו בהמשך?

"עד עכשיו הופענו בעיקר בלונדון, במקום נחמד שנקרא "קוקו", זה תיאטרון ישן שעכשיו מומר להיכל הופעות מאוד יפה, גם בסקולר ובקינגס קרוס ואנחנו פשוט מתרגשים עכשיו בלבנות את ההופעה שתהיה בתל אביב. עד עכשיו עבדנו קשה על ההופעה הזאת. אנחנו רק רוצים להגיד שאנחנו מצפים מאוד להגיע כבר ולתת הופעה אדירה וכמובן גם לראות את כל הלהקות שעתידות להופיע שם: Faith No More ,Dinosaur Jr , MGMT, LCD Sound System מדובר בהמון מוסיקה טובה. אנחנו גאים מאוד להיות חלק מהליין אפ הזה גם כן".

 

 דאלאס גילד יופיעו ביום רביעי, ה - 2 בספטמבר, בהייניקן מיוזיק קונפרנס, גני התערוכה.

תגובות