אלבומים

Nina Simone - Baltimore - 1978

אחרי ארבע שנים של שקט המשיכה סימון לחקור את גבולות יצירתה

מאת רודי קיסלר. 21-09-2010

תגיות: 1978, Nina Simon, Baltimore, יומולדת 78

 

שנות השבעים העליזות גרמו לתפנית מעניינת שהתרחשה בעולם הג'אז. לאחר שבשנות השישים הז'אנר התפוצץ לכל כיוון אפשרי, עשור אחר כך הוא נאלץ להתמקד, והתוצאה הייתה התפצלות לכמה כיוונים ברורים יותר. כיוון אחד היה הפוסט-בופ שנגע במחוזות הפריי-גאז והשני היה השתפשפות במחוזות ה R&B, הפופ והדיסקו ששלטו במצעדים של שנים אלו. 
אחד מן הלייבלים הבולטים שאחראי לשינוי זה הוא CTI. הוא החתים כמות אדירה של אמנים אשר היו מזוהים עם קו מוזיקאלי ברור ומסורתי של הארד-בופ (פרדי האברד ויוסוף לאטיף לדוגמא) והקליט להם אלבומי Fאנק, פיוז'ן ודיסקו עם טוויסט גאזי. נינה סימון היא אחת מן האמנים הללו.

בשנת 78, לאחר שלא הקליטה במשך ארבע שנים, סימון מקליטה את אלבומה 'בולטימור' אשר מסמל את הניסיון שלה לגעת במחוזות מוזיקאליים חדשים. אין ספק שבשלב זה סימון כבר עברה הכל. ב78 היא כבר נחשבה לזמרת עם רקורד מוכח ושם עולמי שיכלה לעשות כל  מה שרק חפצה. אך סימון ראתה את הפוטנציאל הניסיוני של הקלטת אלבום בלייבל חדשני שבו יכלה להתנסות במוזיקה שונה ממה שעשתה עד כה. 



יצירה זו של סימון, היא בדיוק מה שציפינו מנינה לעשות- להתנסות. פופ-רגיי מצד אחד וFאנק מן הצד השני, יוצרים אלבום מגוון עם כי מפוזר במקצת. סימון כמובן במיטבה כתמיד כיאה לזמרת במעמדה, מוכיחה שוב שהיא מקצוענית אמיתית מלידה. האלבום חוטא ברצף לא אחיד של שירים ובוודאי הוא אינו נכלל בחמישייה הפותחת של אלבומי סימון, אך בולטימור מאפשר לנו להציץ לרבגוניות והרצון לחקור מעבר שסימון ניחנה בהם.
זהו בהחלט לא אלבום למתחילי סימון אבל בוודאי רצוי להיתקל בו בשלב מסוים בחיי המחקר המוזיקליים. 

 

תגובות