אלבומים

Disrupt - The Bass Has Left The Building - 2009

מה קורה במוחו המעושן של חנון גרמני לאחר שנחטף על ידי רובוט וינטאז' משנות השמונים, ונדבק בחיידק דאב קטלני?

מאת עמית סטארק. 26-09-2010

תגיות: רגאיי, דאב, ג'מייקה, 8BIT, Riddimis, Jahtri, Bo Marley

Disrupt - The Bass Has Left The Building - 2009

הקונספט מאחורי דיסראפט הוא פשוט וגאוני:

1. תבניות מוסיקליות מעולם הרגאיי והדאב (Riddimis).

2. סימפולים וסאונדים מעולם ה-8BIT - משחקי וידאו ואטארי משנות השמונים. 

3. סאב-באס עמוק חמור ומהפנט.

יאן גלייסמר, הבחור הגרמני מאחורי דיסראפט, וכנראה אחד החנונים המגניבים בסצנה, הצליח לאחד כמה מאהבותיו: מחשבי וינטאנז' ומוסיקת רגאיי וכך יצר נישה חדשה. וכמה אנחנו אוהבים נישות! לנישה הוא קורא Digital Laptop Reggea ועבור הפקות אלו הקים את הלייבל Jahtri. הלייבל הוא דוגמא מעולה ליתרונות של דור המייספייס: אדם יוצר בביתו מוסיקה בדלות אמצעים וממציא נישה, אז מפיץ אותה באינטרנט ויוצר בית לעוד אמנים-פריקים שנדבקו בחיידק.

Bo Marley הם בידיוק פריקים כאלו. חבורת דנים הפועלים בגרמניה, שנכנסו תחת כנפי הלייבל Jahtri וחוץ מראגיי מסונתז-ואנאלוגי וטקסטים ביזארים הם בעיקר ידועים בהופעות הספונטניות שלהם. ביחד עם דיסראפט הם מסיירים באירופה בואן-דמוי החללית ונותנים "יארד דאנס" בסגנון eקיגסטון בפסטיבלים ושווקים.

גלייסמר אומר שהאלבום נעשה מתוך מחווה למוחות המעושנים הגדולים של הדאב, קינג טאבי ולי פרי וכן הערכה למלחיני דור ה-8BIT. האזנה לאלבום הוא טריפ הזוי רווי THC ובאסים שאותי, בתור מכור לסאונד ג'מייקני, הצליחו לתפוס ולפוצץ לי את המערכת בשעות הקטנות של הלילה. האלבום אולי רחוק להיות מיצירת מופת, אבל מעבר לכל התיחכום והנישתיות, מדובר בחוויה מרעידת חושים ובסאונד יחודי וממכר שבהחלט ריענן לי את התאבון לדאב עמוק ומטושטש.

 

   

המלצה זו מתייחסת גם לאלבום הראשון משנת 2007, Foundation Bit המורכב מהוצאות דיגטליות מוקדמות יותר ובו כמה קטעים משובחים, כמו זה:

 

תגובות