אלבומים

Carusela – carusela - 2009

Carusella השיקו אלבום בכורה במופע השקה אנרגטי ומחשמל בלבונטין. אודי ניב חזר מסומרר

מאת אודי ניב. 18-09-2007
Carusela – carusela - 2009עטיפת האלבום

Carusella, למי שעדיין לא מכיר, היא דאו גיטרה-תופים רצחני של פליטי להקת ED- תמר אפק וגיא שכטר. אפק שניגנה גם בלהקת The Homesicks, הספיקה כבר להכניס לרזומה את תואר זמרת השנה בתחום הרוק האלטרנטיבי (ערוץ המוזיקה הישראלי) ובנוסף, הקימה את פסטיבל "חוצמזה" שהצליח לגרור לא מעט תל אביביים אל הצפון והתקבע כאירוע שנתי חשוב במוסיקה האלטרנטיבית בישראל. שכטר מנגן במקביל בהרכב המשובח "קרוזנשטרן ופארוחוד", אשר הוציאו שלושה אלבומים המופצים בחו"ל ובארץ ומופיעים מדי שנה ברחבי אירופה. במהלך החודשים האחרונים ערכו השניים סיבוב הופעות ברחבי אירופה ועכשיו הם חוזרים אלינו להשיק את אלבום הבכורה שלהם.

סט תופים ושני מגברי "מארשל" מפלצתיים חיכו לנו, שלא כהרגלם, בדיוק באמצע חלל ההופעות של מועדון הלבונטין. בהחלט לא מראה שיגרתי במקום. על אף שזו לא הייתה הפתעה גמורה בשבילי, הקונספט האינטימי של ההופעה (המאוד לא אינטימית) הצליח לעורר עוד יותר את ההתרגשות והציפייה שבי והניע אותי למהר ולמקם עצמי במעגל שהחל להיווצר מסביב. השניים נכנסים לתוך המעגל ומתקבלים בתשואות. מלמול אחיד של שניהם אל המיקרופון, נקישה אחידה על המיתרים והתוף וחשמל זורם בכפות ידיך.

במופע שלהם אין צורך בבמה, גם לא בספוטים או בשאר אביזרי תאורה משוכללים. אין סאונדמן מאחורי דלפק ואין צורך בתודות; רק שני מוכשרים, אחוזי דיבוק עם ניצוץ של טירוף בעיניים שבאו לתת בראש. אפק היא גיטריסטית ופרופרמרית כריזמטית ואגרסיבית ברמות שאינן ניתנות להשגה במחוזותינו. היא עושה שימוש בריפים מעולים ומיסוך של דיסטורשיין שמייצרים מכות חשמל מסמררות ומיוחלות שהלוואי והיו מובטחות ברכישת כל כרטיס הופעה.

אפק ושכטר הגישו לקהל את מנת הזעם שהצטברה אצלם בבטן ו"הבעירו" את המקום עד כדי כך שהחשמל של הלבונטין לא עמד באנרגיות המתפרצות ונפל שלוש פעמים. הסיבה היחידה שאני רואה לנכון להזכיר זאת היא דווקא כדי לנסות ולהסביר עד כמה נתפסו הפסקות החשמל כשוליות לכל הנוכחים. למעשה, באותו הערב, נדמה היה שהחשמל שנוצר באוויר יכול היה להספיק בכדי להחזיק את המגבר למשך כל הלילה. כשנפל החשמל בפעם הראשונה אפק הייתה אחוזת טירוף. לא מהיסטריה, לא מרצון להתחנף לקהל או לרצותו על כך שבא, אלא פשוט מתוך הצורך הפראי שלה להמשיך לנגן. Carusella לא הגיעו ללבונטין בשביל אף אחד מאיתנו, הם הגיעו לטקס הפורקן שלהם.

החשמל חוזר, הקרוסלה המשיכה להסתובב ואפק מתיישבת על ברכיה אל מול המגבר ומפיקה צלילים ופידבקים בעוד שכטר עומד על כסא המתופף ומנסה לשמור על איזון שכהוא נשען על רגל אחת בלבד. קפיצה הישר אל הכסא מחזירה את השניים לפתיח של השיר. עכשיו מגיע תורו של שכטר לשחק והוא מכה בקצב שונה ואיטי בתוף. הפתיח המדהים שהכינו לשיר עלה על אורכו של השיר עצמו (Sally). מספיק לראות את קשר העין בין השנים כדי להבין שהדינאמיקה, הדיוק, התיאום והכימיה המצוינת ביניהם תופסת צד חושב ומשמעותי באופיו של ההרכב ובטיבו. סיבוב הופעות האינטנסיבי והמוצלח שלהם באירופה השחיז אותם והפך אותם מצמד מעניין למכונה משומנת וקטלנית.

לאחר שניגנו את כל השירים שלהם, המשיכו להדרן של גרסאות כיסוי מטריפות למי שאולי ראוי בעיני יותר מכל שימשיכו את מסורתו, פרנק זאפה. מעבר לכיף הגדול לשמוע את שיריו של זאפה בגרסאות המלוכלכות שלהם, מעניין היה לראות את הביטוי שאפק מקבלת כגיטריסטית בשירים הללו, המציג פנים פחות מוכרות ושכיחות שלה בלהקה.

השעה מראה על יום חדש, האוזניים עדיין מצפצפות, הראש והצוואר עדיין לא סובלים מבנג-אובר והשערות בידיים עדיין עומדות. קרוסלה, שענתה עד היום להגדרה המחייבת "ההבטחה של השנה" מקיימת את כל הציפיות במופע אנרגטי וכריזמטי שאין כמותו בבועת האינדי המקומית ואלבום בכורה מרהיב שמשאירים טעם של עוד. נתראה בסיבוב הבא.

תגובות